نیوز سیتی!
31 اردیبهشت 1402 - 15:32

بازداشت و جریمه توزیع کننده مرغ‌های فاسد در سبزوار

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار از بازداشت و‌ جریمه فرد توزیع کننده گوشت مرغ فاسد در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرکزاری فارس از سبزوار، برات الله زیدآبادی اظهار کرد : طی گزارش رسیده از آشپزخانه ای  مبنی بر فاسد بودن مرغ های تحویلی از یک مرکز بسته بندی گوشت قرمز و سفید در سبزوار موضوع در دست بررسی قرار گرفت.

وی افزود : طی بازدید اکیپ نظارت بهداشتی دامپزشکی از سردخانه، میزان ۱۸ تن گوشت مرغ منجمد با تاریخ های متفاوت مشاهده شد که جهت بررسی بیشتر با دستور دادستان شهرستان، محموله در محل سردخانه توقیف گردید. 

رییس اداره دامپزشکی ادامه داد: طی بازدید و بررسی مجدد مشخص شد که متصدی واحد بسته بندی ضمن دخل و تصرف در اموال توقیفی مقدار حدود ۷۰۰ کیلو گرم گوشت مرغ تاریخ مصرف گذشته و فاسد را کشف و توقیف کردند.

زید آبادی بیان داشت: در همین راستا متصدی سردخانه تحت تعقیب قضایی قرار گرفت و متهم بابت دخل و تصرف در اموال توقیفی به پرداخت دویست میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و بابت عرضه مواد خوردنی تاریخ مصرف گذشته و فاسد به پرداخت هفتاد میلیون ریال جزای نقدی و چهارماه حبس تعزیری محکوم گردید.

رییس  اداره دامپزشکی سبزوار تاکید کرد: به رستوران داران، آشپزخانه ها و سایر مراکز عرضه فراورده خام دامی توصیه می شود در تهیه مواد اولیه پروتئینی به تاریخ تولید، انقضا و شماره پروانه بهداشتی دامپزشکی درج شده روی محصولات دقت نمایند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1228217

مهمترین اخبار ایران و جهان: