نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 11:57

برنامه‌های سال جاری خط ۳ مترو تهران

مجری خط ۳ مترو تهران درباره برنامه های سال جاری این خط توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آزاد اکبری مجری خط ۳ مترو تهران گفت: از زمستان سال گذشته، فرآیند اجرای سیستم زه کش بخشی از تونل‌های خط ۳ در محدوده بزرگراه شهید صیاد شیرازی به طول تقریبی ۲۱۰۰ متر آغاز شد و امیدواریم تا پایان خردادماه سال جاری، این عملیات به سرانجام برسد.

مجری خط ۳ با اشاره به ضرورت اجرای سیستم زه کش تونل‌های خط ۳ در دو بخش دیگر این خط افزود: امسال در دو محدوده بزرگراه امام علی (ع) و خیابان شهید بهشتی، عملیات مشابه سیستم زه کش صورت گرفته در بزرگراه شهید صیاد شیرازی را اجرا خواهیم کرد.

وی گفت: با انجام ۳ پروژه زهکشی تونل‌های خط ۳ مترو تهران، ضریب ایمنی حفاظت از کابل‌های برق این خط مقابل نفوذ آب و رطوبت سطحی افزایش خواهدیافت؛ این ۳ پروژه در مجموع حدود ۵ کیلومتر زه کش مسیر گذر تونل‌های مترو از زیر بزرگراه‌های شهید صیاد شیرازی، امام علی (ع) و همچنین خیابان شهید بهشتی را شامل می‌شود.

اکبری در بخش دیگری از صحبت‌های خود، تداوم رفع نقایص خط ۳ خصوصاً در مبحث تهویه‌های تونلی را مورد تاکید قرار داد و گفت: با تأمین منابع مالی و تهیه کابل‌های مورد نیاز، امسال ۳ هواکش میان تونلی و یک هواساز دیگر را راه‌اندازی خواهیم کرد تا روند گردش هوا در تونل‌ها و ایستگاههای خط ۳ بیش از پیش بهبود یابد.

بر اساس این گزارش افتتاح ورودی دوم ایستگاه خواجه عبدالله انصاری، نصب و راه اندازی سیستم RIC ایستگاه سهروردی و تأمین و اجرای تجهیزات اسکادا در بخش‌های میانی و جنوبی خط ۳ از دیگر اقدامات تکمیلی در زمینه رفع نواقص این خط طی سال جاری به شمار می‌آیند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1202061

مهمترین اخبار ایران و جهان: