نیوز سیتی!
27 اردیبهشت 1402 - 10:47

فرمانده کل ارتش: پیش‌بینی آینده روشن در فناوری دریایی با استفاده از شبیه‌سازها

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی در نوشهر با اشاره به نقش مهم شبیه‌سازها در عرصه فناوری، گفت: توسعه دریامحور دارای الزاماتی است و با استفاده از شبیه‌سازها، مهارت‌ها افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر، امیر سرلشکر سیدرحیم موسوی فرمانده کل ارتش امروز در آیین افتتاح بزرگ‌ترین شبیه‌ساز جامع ناوبری و فرماندهی کشتی در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر با اشاره به نقش مهم شبیه‌سازها در عرصه فناوری، اظهار کرد: توسعه دریامحور دارای الزاماتی است و با استفاده از شبیه‌سازها، مهارت‌ها افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه افتتاح شبیه‌ساز جامع را دارای اثرات فراوانی است، افزود: با این تجهیزات هزینه‌ها و خطرپذیری کمتر می‌شود و آینده بهتری برای نیروی دریایی در ارائه خدمات آموزشی شاهد خواهیم بود.

فرمانده کل ارتش با اشاره به اینکه با مجموعه‌ای از دانش، اراده، روحیات قوی انقلابی به این فناوری دست یابیم، گفت: امیدواریم روز به روز  به افتخارات بیشتری در سایه رهبری فرمانده معظم کل قوا دست یابیم‌.

امیردریا دوم آریا شفقت فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر نیز در این مراسم، با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین شبیه‌ساز غرب آسیا امروز در کشور افتتاح شده است، اظهار کرد: اساتید، دانشجویان و پژوهشگران این دانشگاه در مرکز رشد واحدهای فناور غرب مازندران وابسته به این دانشگاه موفق شدند با بهره‌گیری از دانش جوانان این کشور یکی از پیشرفته ترین شبیه‌سازهای دریایی حوزه ناوبری و فرماندهی کشتی را طراحی، ساخت و عملیاتی کنند.

وی با اشاره به اینکه دانش باید اعتلا پیدا کند، افزود: امروز در راستای عملیاتی شدن تدابیر مقام معظم رهبری یکی از تغییرات چشمگیر در حوزه علوم و فناوری دریایی در این دانشگاه اتفاق افتاده را افتتاح کردیم.

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر با اعلام اینکه سخت‌ترین شبیه‌سازها در حوزه دریایی است، تصریح کرد: به جهت پیچیدگی علوم و فناوری دریایی ساخت شبیه‌سازها در این حوزه نیازمند دانش مختص خود است که باید گسترش یابد.

شفقت با تاکید بر اینکه باید مسیر رشد در این دانشگاه تداوم یابد، گفت:  تمام تلاش باید بر این باشد تا این مسیر اعتلا یابد.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1217817

مهمترین اخبار ایران و جهان: