نیوز سیتی!
23 اردیبهشت 1402 - 09:39

ارزش صادراتی کالاها از خراسان شمالی ۴۰ درصد بیش از واردات بود

بجنورد_ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: ارزش صادراتی کالاها از گمرک خراسان شمالی طی سال ۱۴۰۱ به میزان ۴۰ درصد بیش از ارزش کالاهای وارداتی بوده است.

ناصر فخر موحدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت تجارت خراسان شمالی در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: از استان خراسان شمالی طی سال گذشته بالغ بر ۲۱۵ میلیون دلار کالا صادر شده که این صادرات از مجموع گمرکات استان و سایر نقاط کشور بوده است.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار خراسان شمالی همچنین با تاکید بر وضعیت صادرات از گمرک استان نیز تصریح کرد: از مبدا گمرک استان خراسان شمالی در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۳۰ میلیون دلار صادرات کالا به کشورهای مختلف جهان انجام شده است.

وی همچنین میزان واردات کالاها از گمرک استان را مبلغی معادل ۹۲ میلیون دلار در سال ۱۳۹۱ اعلام کرد و افزود: میزان کالاهای صادر شده از استان به نسبت کالای وارد شده به استان از طریق گمرک خراسان شمالی ۴۰ درصد بیشتر بوده است.

فخر موحدی همچنین رفع موانع و مشکلات صادرکنندگان و تسهیل صادرات کالاهای غیر نفتی را از جمله علل افزایش صادرات برشمرد و گفت: اعزام هیأت‌های تجاری و پذیرش این هیأت‌ها از کشورهای مختلف، بازاریابی از کشورهای روسیه، ترکمنستان و بنگلادش و همچنین ایجاد تنوع محصولات صادراتی به همراه رشد تعداد صادرکنندگان از دیگر عوامل افزایش صادرات کالا از استان خراسان شمالی طی سال ۱۴۰۱ بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1207817

مهمترین اخبار ایران و جهان: