نیوز سیتی!
19 اردیبهشت 1402 - 15:50

فعالیت سامانه ناپایدار در آسمان اردبیل

اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت:بر اساس نقشه‌های هواشناسی جو استان اردبیل طی امروز و فردا تحت تاثیر سامانه ناپایدار خواهد بود.

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با آخرین وضعیت هواشناسی استان اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی جو استان اردبیل طی امروز و فردا تحت تأثیر سامانه ناپایدار خواهد بود.

وی افزود: در این مدت آسمان کمی تا نیمه ابری، گاهی با افزایش ابر، وزش تندباد لحظه‌ای، کاهش دمای هوا و در پاره‌ای از اوقات رخداد مه و رگبار باران و رعد و برق در نواحی مستعد با احتمال بارش تگرگ، اصابت صاعقه و سیلابی شدن مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر عمومی پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با بیان اینکه عمده فعالیت این سامانه ناپایدار جوی طی روز چهارشنبه خواهد بود، گفت: توجه به هشدار هواشناسی سطح زرد شماره‌ی ۱۴ اداره کل هواشناسی استان اردبیل به هم استانی‌ها توصیه می‌شود.

محمدی خاطرنشان کرد: جو استان موقتاً روز پنج شنبه نسبتاً پایدار خواهد بود و از میزان ابرناکی کاسته شده و بر دمای هوا افزوده خواهد شد.

وی افزود: همچنین طی روزهای جمعه و شنبه با توجه به تقویت جریانات مرطوب خزری، گذر امواج دامنه کوتاه تراز میانی جو و شرایط فصلی و محلی مجدداً شاهد رخداد ناپایداری، افزایش ابرناکی، کاهش دما، وزش بادهای شرقی تند و رگبار پراکنده باران و رعد و برق در غالب مناطق استان خواهیم بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1200261

مهمترین اخبار ایران و جهان: