نیوز سیتی!
14 فروردین 1402 - 20:40

۵۰هزار مسافر نوروزی از خدمات هلال احمر خراسان جنوبی بهره مند شدند

بیرجند- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: ۵۰ هزار و ۳۲ نفر طی تعطیلات نوروزی از خدمات مختلف هلال احمر در استان بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی کاوسی شامگاه دوشنبه در مراسم اختتامیه بیست و سومین طرح خدمات بشردوستانه به مسافرین نوروزی که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، با اشاره به خدمات جمعیت هلال احمر استان طی ایام نوروز، بیان کرد: از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ تاکنون، ۷۰ پایگاه و تیم عملیاتی هلال احمر در زمینه‌های مختلف اعم از طرح سحاب «سفیران حمایت‌های امدادی و بشردوستانه»، ایستگاه سلامت و ایمنی و امداد و نجات به مراجعه کنندگان خدمات گوناگونی ارائه داشته‌اند.

وی با بیان اینکه در این مدت به ۹۰۱ نفر خدمات امداد و نجات ارائه شده است، افزود: همچنین ۴۶ هزار و ۴۴۱ نفر از خدمات بشردوستانه هلال احمر بهره مند شده‌اند.

کاوسی با بیان اینکه در این مدت طرح «هلال رحمت» با هدف تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان اجرایی شد، گفت: در راستای اجرای این طرح ۵۳۷ بسته معیشتی و پوشاک بین نیازمندان استان توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، ارائه خدمات پزشکی حج، درمان، توانبخشی و داروخانه به دو هزار و ۱۵۳ نفر را از دیگر اقدامات هلال احمر طی تعطیلات نوروزی عنوان کرد.

وی ادامه داد: در مجموع از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ تاکنون، ۵۰ هزار و ۳۲ نفر از خدمات مختلف هلال احمر در استان بهره مند شدند.

کاوسی با اشاره به رسالت‌های ذاتی هلال احمر بیان کرد: هلال احمر سازمانی مردم نهاد بوده که با تکیه بر توان مردم و داوطلبان به جامعه خدماتی ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه امید است بتوانیم با هم افزایی و تفکر تعاملی دیگر ارگان‌های خدمت‌رسان، گام‌های بیشتر و بهتری در راستای کاهش آلام بشری برداریم، گفت: هلال احمر خراسان جنوبی حائز رتبه اول در زمینه جذب منابع مددجویی شده است.

عباس زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی هم در این مراسم با ابراز رضایت از خدمات مطلوب هلال احمر استان به جامعه هدف بیان کرد: زمان رسیدن عوامل امدادی هلال احمر به صحنه حوادث به عنوان وقت طلایی، از اهمیت زیادی برخوردار بوده که توجه هلال احمر استان به این امر قابل تحسین و تقدیر است.

وی با بیان اینکه به همت اقدامات و برنامه‌ریزی ستاد اجرایی خدمات سفر، نوروز خوبی را پشت سر گذاشتیم، افزود: با توجه به نزدیک بودن تعطیلات تابستانی، باید برای ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر برنامه‌ریزی شود.

عباس زاده با اشاره به فعالیت ۲۵۰ گروه جهادی از دیگر نقاط کشور در خراسان جنوبی، اظهار کرد: حضور این تیم‌ها در دورترین و محروم‌ترین نقاط استان تمرینی برای کمک به هم نوعان بوده که بسیار حائز ارزش است.

گفتنی است در پایان این مراسم از پنج نفر از فعالین طرح با اهدای هدیه‌ای به رسم یادبود قدردانی شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1125817

مهمترین اخبار ایران و جهان: