نیوز سیتی!
31 فروردین 1402 - 09:30

«رویداد اردبیل ۲۰۲۳» و «کنگره شهدا» ۲ اولویت فرهنگی استان اردبیل است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل از احصای اولویت‌های تدوین برش استانی سند مهندسی فرهنگی خبر داد و گفت: «رویداد اردبیل ۲۰۲۳» و «کنگره شهدا» ۲ اولویت دستگاه‌های فرهنگی استان اردبیل طی سال جاری بوده که در این راستا ارائه برنامه از سوی دستگاه‌های مذکور ضروری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رضا قاسمیان صبح امروز در نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان اردبیل با تأکید بر استفاده از تجربیات سایر استان‌ها در تدوین برش استانی سند مهندسی فرهنگی اظهار کرد: ظرف یک هفته آینده باید نشست‌های تخصصی کمیته‌های تدوین برش استانی سند مهندسی فرهنگی با حضور نمایندگان دستگاه‌های متولی، کارشناسان، صاحب‌نظران، اساتید، نخبگان و پژوهشگران دانشگاهی برگزار و اولویت‌های استان در حوزه فرهنگی از سوی هر کمیته احصا شود.

وی افزود: پس از بررسی‌های لازم، در نهایت با تعیین ۵ اولویت کلی فرهنگی برای استان اردبیل و تصویب در شورای فرهنگ عمومی، این اولویت‌ها برای تخصیص اعتبار در شورای برنامه‌ریزی استان مطرح خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل ادامه داد: باید رویداد گردشگری اردبیل ۲۰۲۳ و کنگره شهدای استان اردبیل، ۲ اولویت دستگاه‌های فرهنگی استان در سال ۱۴۰۲ باشد و در این راستا دستگاه‌های مذکور برنامه‌های خود را ارائه دهند.

تدوین و اجرای برنامه‌های فرهنگی مردم‌محور باشد

قاسمیان تصریح کرد: در تدوین برنامه‌های فرهنگی لازم است از ظرفیت مجموعه‌های مردمی، گروه‌های جهادی و تشکل‌های مردم‌نهاد و نخبگان جامعه استفاده شود و اجرا و مدیریت این برنامه‌ها حتما مردم‌محور باشد.

وی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید برنامه‌های فرهنگی سال ۱۴۰۲ را بر اساس اولویت خود ابلاغ بکنند تا این برنامه‌ها هماهنگ و منسجم اجرا شده و از موازی‌کاری جلوگیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با بیان این‌که لازم است با تشکیل جلسات اندیشه‌ورزی دستگاه‌ها، به‌صورت ماهانه از ظرفیت نخبگان اقشار استفاده شود، گفت: آن دسته از برنامه‌های فرهنگی که نیازمند هزینه نیست باید در اسرع وقت آغاز و برای برنامه‌های نیازمند هزینه، از ظرفیت منابع استانی و ملی و یا از ظرفیت بخش خصوصی بهره‌گیری شود.

قاسمیان اظهار کرد: تجربه‌نگاری در دستگاه‌ها و ارائه تجربه دستگاه‌های موفق به سایرین، ورود با اعتماد به نفس به مسائل، اجرای برنامه‌هایی برای افزایش امید در جامعه و تبیین و روشنگری برنامه‌های فرهنگی در جامعه، از دیگر موضوعات مورد تأکید است.

پایان پیام/۳۷۲۷/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1161317

مهمترین اخبار ایران و جهان: