نیوز سیتی!
14 فروردین 1402 - 11:01

اسکان بیش از 48 هزار مسافر در اقامتگاه‌های رسمی چهارمحال و بختیاری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: از 15 اسفندماه سال گذشته تا سیزدهم فروردین‌ماه جاری 48 هزار و 341 نفر در اقامتگاه‌های رسمی استان اسکان داشته‌اند.

علیرضا جیلان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: از ۱۵ اسفندماه سال گذشته تا سیزدهم فروردین‌ماه جاری ۴۸ هزار و ۳۴۱ نفر در اقامتگاه‌های رسمی استان اسکان داشته‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این تعداد شامل هفت هزار و ۶۵۳ نفر در هتل‌ها، ۸۰۹ نفر در اقامتگاه‌های سنتی، ۱۰ هزار و ۸۴۶ نفر در مجتمع‌های گردشگری، ۲ هزار و ۱۰۹ نفر در مهمان‌پذیرها، یک‌هزار و ۴۷ نفر در هتل آپارتمان‌ها و ۹ هزار و ۹۵ نفر در اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان است.

وی افزود: همچنین ۱۴ هزار و ۸۹۷ نفر در خانه‌های مسافر، ۳۱ هزار و ۱۳ نفر در اقامتگاه‌های غیررسمی و ۲ هزار و ۶۴۸ نفر در اقامتگاه‌های اضطراری استان اقامت داشته‌اند.

جیلان اضافه کرد: در همین بازه زمانی ۳۵ مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، ۸۴ مورد از دفاتر خدمات مسافرتی، ۱۴ مورد از رستوران‌ها و مراکز پذیرایی بین‌راهی استان صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: از ۱۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۳ فروردین‌ماه جاری یک میلیون و ۴۱ مورد بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: همچنین در این بازه زمانی سه فقره شکایت از جاذبه‌های گردشگری استان ثبت و ۳۰ مورد تذکر به مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز پذیرایی داده شده است.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1124661

مهمترین اخبار ایران و جهان: