نیوز سیتی!
05 اردیبهشت 1403 - 12:59

توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: توسعه حوزه ICT در کردستان به نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی تحمیل شده و شتاب‌دهی اقتصاد استان کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، میثم عابدی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با فعالان حوزه ICT که در پارک علم و فناوری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: استان کردستان به‌واسطه داشتن نیرو‌های جوان و متخصص در حوزه مهارت‌های مرتبط با ICT و اقتصاد دیجیتال، می‌تواند سهم قابل توجهی از اقتصاد دیجیتال کشور داشته باشد.

وی افزود: توسعه حوزه ICT در کردستان به نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی تحمیل شده و شتاب‌دهی اقتصاد استان کمک خواهد کرد.

 معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات حوزه ICT را مردمی خواند و تصریح کرد: برای ایجاد تغییرات در استان می‌بایست مشکلات موجود احصا و با برنامه‌ریزی‌های مناسب موانع و مشکلات برطرف شود.

وی تصریح کرد: طی جلسات با فعالان راهکارهایی برای توسعه و گسترش فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان استان در حوزه مهارت‌های مرتبط با ICT و اقتصاد دیجیتال مطرح و پیگیری خواهد شد. 

عابدی همسایگی کردستان با کشور عراق و اقلیم را مزیت مناسبی دانست و عنوان کرد: با توجه به عقب‌ماندگی و تقاضای بازار عراق در حوزه اقتصاد دیجیتال و ICT، فرصت مناسبی برای حضور و توسعه خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان استان کردستان در این فضا وجود دارد.

وی به حوزه آموزش‌ دیجیتال اشاره و اضافه کرد: وزارت ارتباطات با همکاری آموزش و پرورش در حال اجرای برنامه ملی "ایران دیجیتال" است که سال گذشته به صورت آزمایشی در 10 استان اجرا شد و امسال در کل کشور انجام می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اذعان کرد: کردستان نیز با توجه به ظرفیت دانش‌آموزشی مناسب استان، 10هزار نفر از دانش‌آموزان دوره متوسطه با همکاری بخش خصوصی و آموزش و پرورش اجرا خواهد شد.

وی؛ هدف از سفر به استان کردستان را احصا‌ء‌ مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان حوزه صنعت، چاره‌اندیشی برای رفع آن‌ها و پیگیری مسائل وزارت‌خانه در استان کردستان عنوان کرد.

گفتنی است که در این جلسه واحد‌های دانش‌بنیان به طرح مسائل و موانع پیش‌روی شرکت‌ها پرداختند و خواستار حمایت‌های ویژه از سوی وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیران استانی شدند.

انتهای پیام/481/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1703961

مهمترین اخبار ایران و جهان: