روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد اعلام کرد: ملاک خدمات رسانی این سازمان در کیفیت و کمیت خدمات سازمان اتوبوسرانی، بر اساس محدوده شهر تعیین نمی شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، پویشی در سامانه «فارس من» با عنوان «انتقاد از انتقال اتوبوسهای فرسوده به پایینشهریهای مشهد» راهاندازی شده است.
انتقاد از انتقال اتوبوسهای فرسوده به پایینشهریهای مشهدحامیان این پویش معتقدند تبعیض در ارائه خدمات حملونقل عمومی شهر مشهد نسبت به شهروندان مناطق محروم موردی به صورت آشکار حس میشود و در بخش اتوبوسرانی، اتوبوس های فرسوده مناطق مرفه مشهد بعد از گذشت مدت استفاده مفید به خطوط پایینشهر منتقل می شود. ضمن این که این تبعیض حتی در برخورد رانندهها هم دیده میشود و این موضوع باعث رنجش بسیاری از شهروندان مناطق محروم است.
اما روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد با ارسال جوابیه ای برای خبرگزاری فارس، اعلام می کند که «محدوده شهری» به عنوان ملاک خدمات رسانی این سازمان مشخص نشده است.
در این جوابیه ضمن اشاه به گزارشی از فعالیت های اتوبوسرانی مشهد آمده است: طی بررسی های انجام شده از سامانه های بلیت الکترونیک (AFC) و نظارت هوشمند (AVL)، ناوگان جدید الورود در کلیه مناطق سطح شهر (فارغ از بالا و پایین شهر بودن) تفکیک شده است. لذا در خدمات رسانی سازمان اتوبوسرانی مشهد، کیفیت و کمیت خدمات بر اساس محدوده شهر (بالای شهر، پایین شهر) تعیین نمی شود.
ضمن این که از شهروندان نیز خواسته شده که در صورت مشاهده هرگونه مشکل در ناوگان سازمان اتوبوسرانی مشهد، مراتب را از طریق سامانه پیام کوتاه سازمان به شماره ۳۰۰۰۸۸۸۸ و یا شماره تلفن (۵ رقمی) ۳۳۲۳۵ اداره بازرسی سازمان اعلام کنند تا پیگری لازم انجام شود.
انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹
شناسه خبر: 155186