نیوز سیتی!
15 اسفند 1401 - 14:35

میلیاردر روس به سرنوشت «داریا دوگین» دچار نشد + فیلم

سرویس امنیت فدرال روسیه(‌اف‌اس‌بی) سوءقصد اوکراین به میلیاردر روس را خنثی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد که توطئه اوکراین برای ترور کنستانتین مالوفیو، میلیاردر روس و مدیرعامل شبکه تلویزیونی «سارگراد» را خنثی کرده است.

اف‌اس‌بی در بیانیه‌ای نوشت: دنیس کاپوستین، بنیانگذار گروه موسوم به «سپاه داوطلبان روسیه» که در قلمرو اوکراین و تحت کنترل سرویس امنیت اوکراین زندگی می‌کند، این ترور را سازماندهی کرده است. این اقدام تروریستی قرار بود با انفجار یک بمب دست‌ساز تعبیه شده زیر اتومبیل مالوفیو انجام شود.

در این بیانیه تاکید شده که سرویس امنیتی اوکراین در تدارک قتل داریا دوگین، دختر الکساندر دوگین، نویسنده و نظریه‌پرداز برجسته روسیه، از طرحی مشابه بهره برده بود.. دوگین ۲۰ آگوست ۲۰۲۲ (۲۹ مرداد) در پی انفجار خودروی وی در حومه مسکو کشته شد.

همچنین به این موضوع اشاره شده که بنیانگذار گروه نئونازی افراطی سپاه داوطلبان روسیه حمله هفته گذشته به منطقه «بریانسک» این کشور را نیز تدارک دیده است.

منابع رسمی روسیه ۱۱ اسفندماه اعلام کردند که در نتیجه حملات اوکراین به مناطقی در مجاورت مرزهای اوکراین، چند نفر کشته و زخمی شدند. منابع مذکور از نفوذ گروه‌های مسلح اوکراین و گروگان‌گیری در فروشگاهی در روستای «لیوبچانی» در استان مرزی «بریانسک» در غرب روسیه خبر داده بودند.

علاوه بر این، سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد که این نهاد در آگوست ۲۰۲۲ یک حمله تروریستی و خرابکارانه که کاپوستین سازماندهی کرده بود را خنثی کرده است. به گفته این نهاد، کاپوستین با جاسازی یک بمب دست‌ساز در جایگاه نفت و گاز در منطقه ولگوگراد این حمله را تدارک دیده بود. به نوشته تاس، بازرسان روسیه پرونده کیفری را علیه کاپوستین تشکیل داده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1076742

مهمترین اخبار ایران و جهان: