نیوز سیتی!
20 اسفند 1401 - 16:01

یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز اردبیل برگزار شد

اردبیل- پیش اجلاسیه کنگره ملی بزرگداشت ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل در قالب کمیته شهدای فرهنگی و دانش آموز ناحیه یک اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که ظهر شنبه در سالن ولایت اردبیل و با حضور گسترده فرهنگیان و دانش آموزان ناحیه یک اردبیل در سالن ولایت برگزار شد، شرکت کنندگان به مقام شامخ شهدا به ویژه شهدای دانش آموز و معلم ادای احترام کرده و یادو خاطره آنها را گرامی داشتند.

در این مراسم رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک اردبیل اظهار کرد: شهدا پرچمدار حرکتی معنوی در جامعه بودند که ما امروز امنیت، اقتدار و عظمت واقعی را به برکت حضور آنها در جامعه شاهدیم.

علی حسین نژاد خاطرنشان کرد: ما در ناحیه یک افتخار می‌کنیم که ۱۲ معلم شهید داریم و در شهرستان اردبیل به وجود ۳۰۴ شهید دانش آموز به خود می‌بالیم.

وی افزود: تلاش ما بر این است تا در بستر جریان تعلیم و تربیت انتقال دهنده مواریث دوران دفاع مقدس باشیم تا آثار جهاد و شهادت در جامعه پایدار مانده و از برکات آن استفاده کنیم.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک اردبیل به برگزاری کنگره ملی بزرگداشت ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل اشاره کرد و گفت: این رویداد ماه‌ها است که در استان اردبیل حال و هوا و فضای معنوی ایجاد کرده و در ادامه نیز در سال آینده شاهد بروز آثار و برکات این رویداد ارزشی خواهیم بود.

حسین نژاد اهمیت و حساسیت نظام تعلیم و تربیت و آراسته شدن نسل آینده را به این فرهنگ ارزشی و مقدس یادآور شد و بیان کرد: معلمان ما در سنگر تعلیم و تربیت وظیفه خطیری را برعهده دارند و در کنار آن خانواده‌ها نیز باید تربیتی بر مبنای این گنجینه عظیم داشته باشند.

در حاشیه این مراسم آثار هنری از هنرجویان هنرستان‌های استان اردبیل با محوریت جهاد و شهادت برپا شده تا علاقمندان از این نمایشگاه دیدن کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1086442

مهمترین اخبار ایران و جهان: