نیوز سیتی!
29 آذر 1401 - 14:11

۳۳۵ فرزند یتیم و محسنین بالای ۱۸ سال در زنجان شناسایی شدند

زنجان-مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: ۳۳۵ فرزند یتیم و محسنین بالای ۱۸ سال در استان شناسایی شدند که طرح توانمندسازی آنها با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و استعدادهای گروه هدف اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، روح‌اله صالحی روز سه شنبه در جلسه توانمندسازی ایتام بالای ۱۸ سال این نهاد، افزود: باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود و انجام کار تیمی زمینه توانمندسازی این گروه از جامعه هدف فراهم شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با تأکید بر ارائه بسته توانمندسازی به منظور اثربخش کردن خدمات، افزود: خودکفایی جامعه هدف باید با در نظر گرفتن استعدادهای آنها انجام شود.

صالحی در ارتباط با اشتغالزایی ایتام و فرزندان محسنین بالای ۱۸ سال، گفت: اولویت برنامه‌های امداد در اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به مددجویان و حمایت آنها تا رسیدن به خودکفایی است و همچنین پرداخت سرانه حق بیمه کارفرمایی در دستور کار قرار دارد که شامل افرادی می شود که فرزندان مددجوی تحت حمایت را استخدام کرده باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: درآمدزایی و ایجاد اشتغال پایدار با کسب و کارهای جدید، نیازمند اجرای طرح‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی در بین اقشار مختلف جامعه است.

صالحی افزود: توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت در صورتی موفق خواهد بود که به صورت علمی از نقطه شروع شده و در نهایت موجب استقلال معیشتی جامعه هدف شود.

وی ادامه داد: اگر این روند به درستی طی شود؛ فقر بین نسلی از بین خواهد رفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 922286

مهمترین اخبار ایران و جهان: