نیوز سیتی!
22 آذر 1401 - 17:17

۹۲۰ هزار داوطلب مشارکت مستمر با هلال احمر دارند

اردبیل- رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌ احمر کشور گفت: ۹۲۰ هزار نفر داوطلب مشارکت مستمر در برنامه‌های جمعیت هلال احمر کشور دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید سلیمی بعد از ظهر سه‌شنبه در آئین نکوداشت خدمات داوطلبانه جمعیت هلال احمر با حضور اعضا و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اردبیل اظهار کرد: جذب و سازماندهی افراد متقاضی اولین مأموریت سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر است.

وی با اشاره به استقبال خوب جوانان از برنامه‌های داوطلبانه جمعیت هلال احمر کشور تصریح کرد: ۹۲۰ هزار نفر داوطلب مشارکت مستمر در برنامه‌های جمعیت هلال احمر کشور دارند که با ساماندهی آنها برنامه‌های این نهاد بین‌المللی با موفقیت به پیش می‌رود.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه رویکرد سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر جذب داوطلب برای ارائه خدمات داوطلبانه است، گفت: متناسب با فعالیت‌هایی که در اساسنامه این سازمان تعریف شده، داوطلبان موضوع امداد و نجات، توان‌بخشی و کمک به درمان نیازمندان را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده‌اند.

سلیمی با یادآوری اینکه در برنامه‌های معمول سالیانه پروژه‌های محرومیت‌زدایی با پیوست سلامت دنبال می‌شود، افزود: در این پروژه مهم کاروان‌های سلامت جمعیت هلال احمر برای ویزیت رایگان اهالی به این مناطق می‌روند و داروی مورد نیاز بیماران رایگان در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی انتشار فراخوان‌های داوطلبی در راستای برنامه‌های داوطلبان اجتماعی و همچنین فراخوان دعوت به همکاری در حوادث مختلف را از دیگر اهداف این سازمان اعلام کرد و ادامه داد: از ابتدای سال، ۱۸۰ میلیارد تومان به بیماران نیازمند کمک بلاعوض داشته‌ایم.

سلیمی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۱۰۰ میلیارد تومان نیز تسهیلات قرض‌الحسنه در این مدت به افراد نیازمند پرداخت شده است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور داوطلبان، امدادگران و جوانان را سرمایه‌های اصلی جمعیت هلال احمر دانست و بیان کرد: بیش از ۸۰ درصد خدماتی که در بحران‌ها، امدادرسانی‌های جاده‌ای و یا حوادث مختلف مشاهده می‌شود، توسط داوطلبان جمعیت هلال احمر ارائه می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 908886

مهمترین اخبار ایران و جهان: