نیوز سیتی!
25 آذر 1401 - 15:16

غرب از پیشرفت‌های علمی ایران شگفت زده است

میامی- امام جمعه میامی با بیان اینکه ایران اسلامی علیرغم تحریم‌ها، در مقالات و تولیدات علمی رتبه شانزدهم دنیا را دارد، گفت: غرب از پیشرفت‌های علمی شگفت زده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد عزیزی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته میامی به میزبانی مسجد جامع ضمن اشاره به روز پژوهش بیان کرد: استعداد علم و تحقیق در ملت ما از متوسط جهان بالاتر است، ابراز کرد: نزدیک به دو دهه است که دستاوردهای علمی در کشورهای ما سرعت ویژه‌ای گرفته تا جایی که همه ناظران غربی شگفت زده و غافلگیر شده‌اند.

وی ضمن اشاره به کتاب صعود ۴۰ ساله انقلاب اسلامی درباره دستاوردهای ایران اسلامی، افزود: همانطور که در این کتاب نیز مطرح شده تحقیق و پژوهش در کشورمان ۱۱ برابر در این دو دهه شتاب گرفته و همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی بر روی این اتفاق صحه گذاشته‌اند.

آمارها گواه پیشرفت هستند

امام جمعه میامی با بیان اینکه شتاب علمی در مقوله مقالات علمی و کاربردی و … از جمله دستاوردهای ایران اسلامی است، تاکید کرد: آمارها نشان می‌دهد که ایران اسلامی از لحاظ مقالات و تولیدات علمی در بین ۲۰۰ کشور دنیا رتبه شانزدهم را کسب کرده که نشان از همت جوانان و عظمت ایران اسلامی دارد.

عزیزی با بیان اینکه رشد و توسعه علمی ایران اسلامی مایه افتخار ما و شگفتی غربی‌ها است، بیان کرد: ناظران اروپایی در حال رصد و مشاهده ما هستند و به خوبی می‌دانند کشوری که بیش از ۶۰ کشور دنیا آن را تحریم کرده اما از لحاظ علمی ۱۱ برابر نسبت به سابق رشد می‌کند، شرایط خاص و ویژه‌ای دارد که به آن معترف هستند.

وی با بیان اینکه جوانان ما در ایران اسلامی از لحاظ مقالات علمی و پژوهشی و کاربردی در درجه اعلایی قرار دارند، افزود: ما علیرغم شنا در مسیر مخالف آنچه غربی‌ها می‌خواهند توانسته‌ایم به پیشرفت‌های بسیاری دست یابیم و لذا باید قدردان این ملت و جوانان باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 914142

مهمترین اخبار ایران و جهان: