نیوز سیتی!
25 آذر 1401 - 14:39

آزادسازی اقتصادی مفهومی جز گرانی ندارد

یزد- امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به سیاست آزادسازی انقلابی گفت: آزادسازی اقتصادی مفهومی جز گرانی ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمدکاظم مدرسی در خطبه های نمازجمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به ورود پیکر مطهر ۱۵ شهید گمنام به استان یزد ضمن قدردانی از دست اندرکاران و مسئولان و خادمان شهدا در برگزاری مراسم مرتبط با ورود شهدای گمنام به استان یزد، اظهار داشت: شهدا گنج های پنهان برای روزهای استثنایی کشور و سرمایه های کلان کشور و پرچم افتخار، نماد مقاومت، مبارزه و دفاع از اسلام و میهن هستند.

وی از مردم استان یزد که استقبال شایسته ای از شهدای گمنام داشتند نیز قدردانی کرد و افزود: رعایت حرمت و عزت شهدا برای آحاد مردم وظیفه است و مردم یزد همواره حق شناسی خود را نشان داده اند.

مدرسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح «هزار خنجر» اهداف آن است، بیان کرد: این طرح صهیونیستی است و ابداع کننده آن، رژیم اشغالگر قدس و نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی بود.

امام جمعه بخش مرکزی یز ادامه داد: جریان ترکیه و رژیم صهیونیستی و پیمانی که وجود دارد، جریان قفقاز و تغییر مرزهای شمال غربی، جریان از دست رفتن بانوی کردستانی و فتنه ها و آشوب ها، جریان کشته سازی در سراسر کشور، جریان نا امن سازی درونی کشور با آشوب‌ها، وارد کردن سلاح گرم و پیشرفته و جریان ترورهای فتنه انگیز همچنین استفاده از ظرفیت داعش و تروریست های تجزیه طلب، جریان حذف ایران از کنوانسیون حقوق زنان در سازمان ملل، صدور قطنامه های بین المللی علیه ایران و جریان اعتصاب ها و اختلال در سیستم اقتصادی، هک کردن نرم افزار های ایرانی و امثال اینها نمونه هایی است از طرح هزار خنجر است.

طرح هزار خنجر هدفی جز ایجاد فضای روانی مبتنی بر ناکارآمدی نظام و دین ستیزی ندارد

وی تاکید کرد: اینها همه یک شیرازه دارند و با جنگ نرم و شبهه افکنی و دروغ پردازی شروع می شود با چند هدف از جمله ایجاد فضای روانی مبتنی بر ناکارآمدسازی نظام، دین ستیزی همچنین ایجاد احساس نا امنی روانی، شغلی، اقتصادی و جانی در کشور، تضعیف اقتدار نظام اسلامی، جداسازی مردم و جامعه از ارزش های اسلامی و در نهایت کشاندن به پای میز مذاکره دنبال می شود.

مدرسی بیان کرد: مردم باید اتحاد در زیر پرچم رهبری و توجه به حق و صبر به تعبیری مقاومت را سرلوحه قرار دهند و دولت هم به معنای عام کلمه اعم از مجلس و دست اندرکاران اجرایی و غیر اجرایی نیز وظایفی دارند؛ اولاً باید ببینیم در حقیقت مردم از چه چیزی گله‌مند هستند، امروز مردم از کاهش ارزش پول ملی به شدت گله‌مند هستند و در این زمینه دولت، مجلس و دستگاه قضایی باید ورود جدی تر و کلیدی داشته باشند و به ورود روبنایی اکتفا نکنند.

وی ادامه یاد آور شد: طبق تحلیل های کارشناسان و نظرات مردمی، مردم انتظار دارند از ارزاق معیشتی آنها و به طور کلی از اقتصاد کشور دلار زدایی شود، در کشور ما باید هیمنه این آقای دلار شکسته شود و همانطور که از برجام اجمالا دلار زدایی کردیم در سایر بخش ها نیز باید دلار زدایی کرد.

اقتصاد آزاد و بورس کثافت کاری اقتصادی است

مدرسی در مورد سیاست های کلان اقتصادی نظیر جلوگیری از آزادسازی اقتصادی نیز اظهار داشت: این آزادسازی اقتصادی که به مفهوم امروزی وجود دارد جز گرانی، تورم و زیر پا له شدن طبقات ضعیف تر چیزی به همراه ندارد.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت بورس زدایی از اقتصاد گفت: به عنوان مثال ماشینی را در چند روز گذشته وارد بورس کردند که ابتدای امر قیمت اصل آن ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون بوده است که در بورس قیمت آن را تا ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسانده اند که این یک کثافت کاری اقتصادی است نه اقتصاد آزاد و بورس.

مدرسی ادامه داد: انحصار زدایی از اقتصاد کشور نیز لازم است و در نهایت به نظر می رسد تیم اقتصادی دولت نیاز به ترمیم دارد و هر کجا لازم است باید تغییر به نفع مردم و کشور صورت گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 914086

مهمترین اخبار ایران و جهان: