نیوز سیتی!
08 مهر 1402 - 14:40

جنگ فرهنگی سخت‌تر از تهاجم نظامی است

امام جمعه پاوه مقابله با جنگ فرهنگی را سخت‌تر از مقابله با تهاجم نظامی دانست و گفت: متأسفانه دشمن فرهنگی غیرمرئی است این مسئله سبب شده احساس خطر جدی نکنیم که این غفلت خطرناک است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سی و پنجمین همایش بزرگ وحدت با موضوع پیامبر اعظم(ص) قرآن  و اهل بیت(ع) محور اتحاد امت اسلامی با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از علمای اهل‌ سنت و شیعه در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد.

ملاقادر قادری، امام جمعه پاوه در این مراسم،اظهار کرد: از زمان تولد اسلام و پیامبر(ص)دشمنان همواره از دشمنی با اسلام کوتاه نیامده‌ و تا به امروز با جنگ نظامی و فرهنگی درگیر بوده‌ایم.

وی ادامه داد: مردم استان کرمانشاه و شهرستان‌های مرزی ۸ سال سختی‌های جنگ تحمیلی را تجربه کردیم که علی‌رغم مرارت ها سربلند از میدان بیرون آمدیم.

امام جمعه پاوه به آثار مخرب جنگ نرم علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره‌ای داشت و گفت: استعمار امروز با نقشه‌های شوم خود در قالب جنگ نرم و فرهنگی با ایجاد اختلاف مذهبی و قومی، گمراه کردن جوانان، طراحی حقوق زن و حریم شکنی در خانواده‌ها به دنبال به انحراف کشیدن ملت است.

وی مقابله با جنگ فرهنگی را سخت‌تر از مقابله با تهاجم نظامی دانست و افزود: متأسفانه دشمن فرهنگی غیرمرئی است این مسئله سبب شده احساس خطر جدی نکنیم که این غفلت خطرناک است.

ملاقادر قادری با تأکید بر مبحث هوشیاری، اضافه کرد: ملت ایران هوشیار هستند که در مقابل این حجم از نقشه‌های شوم دشمن علیه نظام، همچنان دست رد به سینه دشمن می‌زنند. 

وی وحدت را امر قرآن و رسول الله(ص) خواند و گفت: وحدت باید دو طرفه باشد، علمای شیعه و سنی باید همبستگی خود را حفظ کنند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1520242

مهمترین اخبار ایران و جهان: