نیوز سیتی!
05 مهر 1402 - 14:33

اجرای طرح آمارگیری از کارگاه های صنعتی 10 نفر کارکن

سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، گفت: آمارگیری از کارگاه های صنعتی 10 نفرکارکن و بیش تر سال 1402، در استان در حال انجام بوده و تا 30 آذر ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فرهاد ذوقی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در برنامه های توسعه اقتصادی کشور، بخش صنعت یکی از محورهای اساسی به شمار می‌رود و در اختیار داشتن آمار و اطلاعات دقیق و بهنگام از این بخش امری بسیار حیاتی است. 

وی افزود: مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۲، آمارگیری از کارگاه های صنعتی ۱۰ نفر کارکن و بیش تر و یک تا ۹ نفر کارکن (طرح جدید) را به منظور شناخت ساختار صنعتی کشور و استان، فراهم آوردن زمینه اطلاعاتی مناسب برای برنامه ریزی های توسعه صنعتی و ارزیابی نتایج اجرای این برنامه ها و نیز اتخاذ سیاست های اقتصادی صحیح، در برنامه  اجرا قرار داده است. 

ذوقی تصریح کرد: طرح آمارگیری از کارگاه های صنعتی ۱۰ نفر کارکن و بیشتر از سال۱۳۵۱ به صورت سالانه به جز سال های ۱۳۵۶ و ۱۳۵۷ در سراسر کشور اجرا شده است. 

وی افزود: آمارگیری از کارگاه های صنعتی ۱۰ نفرکارکن و بیش تر سال ۱۴۰۲، با مراجعه به یک هزار و ۵۱۷ کارگاه صنعتی و آمارگیری از ۸۶۳ کارگاه دارای یک تا ۹ نفر کارکن در سراسر استان در حال انجام است و پیش بینی می‌شود  بر اساس برنامه ریزی مرکز آمار ایران تا تاریخ  ۳۰ آذر جاری ادامه داشته باشد.

سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: ذکر این نکته ضروری است که جمع آوری اطلاعات هر سال، پس از نهایی شدن حساب های مالی کارگاه های صنعتی امکان پذیرخواهد بود؛ بنابراین اطلاعات جمع آوری شده نتیجه فعالیت این کارگاه ها در سال ۱۴۰۱ خواهد بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1517742

مهمترین اخبار ایران و جهان: