نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 10:46

بهره‌مندی ۹۴درصدی روستاییان استان زنجان از نعمت گاز طبیعی

مدیرعامل شرکت غاز استان زنجان با بیان اینکه ۹۴.۲ درصد روستاییان این استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، گفت: در بخش گاز رسانی به روستاهای شهرستان طارم شاهد یک عقب‌ماندگی نسبت به روستاهای دیگر شهرستان‌های استان هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رحیم سلیمانی‌نژاد، مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان امروز در آیین‌ گاز رسانی به ۴ روستای شهرستان طارم که با حضور استاندار زنجان برگزار شد با اشاره به اینکه در هفته دولت گاز رسانی به ۳۷ روستا در سطح استان افتتاح می‌شود، اظهار داشت: با افتتاح طرح گاز رسانی در این روستاها درصد بهره‌مندی روستاییان از نعمت گاز به ۹۴.۲ درصد می‌رسد که از نرم کشوری بالاتر هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با یادآوری اینکه همه شهرهای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند ضمن اینکه ما پروژه‌های گازرسانی به مساکن ملی را در داخل شهرها داریم و در این زمینه هم مشکلی وجود ندارد، بیان داشت: در مجموع نرخ بهره‌مندی استان زنجان از گاز طبیعی به ۹۸.۱ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه همچنین در هفته دولت گازرسانی به ۲۱ واحد صنعتی در سطح استان افتتاح می‌شود، افزود: همچنین در مجموع کلنگ ۸ پروژه روستایی هم در سطح استان به زمین زده می‌شود.

سلیمانی‌نژاد مجموع اعتبارات افتتاح و کلنگ‌زنی را ۳۲۲ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: در شهرستان طارم ۴پروژه‌ گاز رسانی روستایی و ۲ واحد صنعتی با مجموع اعتبارات ۱۲.۵ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه در بخش گازرسانی به روستاهای  شهرستان طارم شاهد یک عقب‌ماندگی نسبت به روستاهای دیگر شهرستان‌های استان هستیم، اضافه کرد: گاز رسانی به ۱۴ روستای این شهرستان که عمدتا روستاهای که کوهستانی و دارای مسیرهای صعب‌العبور هستند، در دست اقدام است.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1478486

مهمترین اخبار ایران و جهان: