نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 09:36

دستگاه سنجش آلاینده به جای نصب در کانون ریزگرد در منطقه خوش آب و هوای سرخس نصب شد!

دستگاه سنجش آلاینده سرخس که قرار است میزان ریزگردهای سرخس را به صورت لحظه‌ای پایش کند، در منطقه خوش آب و هوای سرخس یعنی شهرک گاز شهید ترشیزی نصب شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخس، دستگاه سنجش آلاینده سرخس که با تحقق مصوبه سفر رییس جمهور جهت نصب و فعال‌سازی به محیط زیست شهرستان سرخس تحویل داده شد و قرار است میزان ریزگردهای سرخس را به صورت لحظه‌ای پایش کند به جای آنکه در منطقه نوبنیاد که در کانون ریزگردها است، نصب شود، در منطقه خوش آب و هوای سرخس یعنی شهرک گاز شهید ترشیزی نصب شد.

نصب این دستگاه در شهرک گاز شهید ترشیزی در حالی صورت گرفته است که محل نصب آن در منطقه نوبنیاد مشخص شده بوده اما به یک‌باره محیط زیست سرخس تصمیم بر نصب آن در شهرک گاز شهید ترشیزی می‌گیرد.

علت نصب دستگاه سنجش آلاینده در شهرک گاز شهید ترشیزی به جای نصب در ایستگاه هواشناسی روستای نوبنیاد چیست؟ سوالی که ذهن مردم محروم و مظلوم سرخس را این روزها درگیر کرده است. پاسخ مسئولان محیط زیست و کارشناسان هواشناسی به این مسئله مهم، خواسته مردم سرخسی است که بارها و بارها در طول سالیان مختلف و در موضوعات مختلف در حق‌شان اجحاف شده است.

پایان پیام/۷۰۰۷۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1478342

مهمترین اخبار ایران و جهان: