نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 16:39

ماموریت ناوگروه ۸۶ آموزش‌ها را مدرن‌ کرد

فرمانده ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش با اشاره به ماموریت این ناوگروه، گفت: بالا رفتن توان تاب‍آوری، مدرن‌سازی آموزش‌ها و باور به توانستن از مهم‌ترین دستاوردهای این ماموریت است.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست تخصصی «تبیین دستاوردهای ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی و نقش این نیرو در تأمین امنیت بین المللی اقیانوس‌ها و توسعه دریامحور» صبح امروز در تالار کنفرانس شهید ستاری دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد.

دریادار مجتبی محمدی عضو هیأت علمی دافوس و دبیر این نشست، اظهار کرد: پیرو بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در شرفیابی کارکنان ناوگرو ۸۶ و خانواده‌های این عزیزان به محضر ایشان در خصوص لزوم تبیین دستاوردهای نیروی دریایی بویژه مأموریت ناوگروه ۸۶؛ دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش به عنوان یکی از مراجع علمی نیروهای مسلح در لبیک به فرمان رهبر انقلاب، یک کارگروه تخصصی را برای تبیین دستاوردهای نیروی دریایی و این مأموریت اثربخش در معاونت پژوهش دانشگاه فراهم کرد که یکی از اقدامات آن برگزاری نشست تخصصی امروز بود.

وی افزود: در این نشست، فرمانده ناوگروه ۸۶ و تعدادی از مسئولان نیروی دریایی ارتش و اساتید و کارشناسان حوزه‌های علوم سیاسی، اقتصادی، حقوقی و روابط بین الملل حضور داشتند.

دریادار فرهاد فتاحی فرمانده ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش در خصوص برخی از دستاوردهای مأموریت ناوگروه گفت: بالا رفتن توان تاب‌آوری، پرورش نیروی انسانی توانمند، مدیریت دانش و مدرن‌سازی آموزش‌ها و تجربیات و باور به توانستن از مهم‌ترین دستاوردهای این مأموریت است.

وی با بیان اینکه این مأموریت خودباوری را ارتقا داد، افزود: آگاهی از تحرکات و گسترش نیروهای فرامنطقه‌ای در عمق آب‌های آزاد و اقیانوسی به منظور اتخاذ تدابیر و راهکارهای عملیاتی مناسب، ارسال پیام صلح و دوستی و نوع دوستی مردم ایران اسلامی به تمام دنیا، تولید بانک اطلاعاتی و عملیاتی مأموریت‌های بین المللی دریایی و انجام عملی چندین پروژه در زمینه‌های مختلف حوزه دریایی از دیگر دستاوردهای این مأموریت بود.

در این نشست؛ همچنین علی زینی وند کارشناس روابط بین الملل طی سخنانی یکی از مؤلفه‌های اصلی قدرت را ساحل اقیانوسی دانست و افزود: معتقدم یکی از ظرفیت‌های قدرت‌آفرینی ما در دنیا، سواحل مکران است و نیروی دریایی قدرتمند باید به توسعه تمدنی ساحل متصل شود. حضور ارتش جمهوری اسلامی ایران و استقرار کامل نیروی دریایی ارتش در حوزه دریای عمان می‌تواند حضور تمدنی ایجاد کند.

حسین نواده توپچی کارشناس ارشد حقوق بین الملل دریایی نیز تصریح کرد: مأموریت ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی کاری بود کارستان که باید از این ظرفیت در ابعاد گوناگون بهره ببریم. برای اولین بار در تاریخ کشورمان، توانستیم سطح آب‌های دنیا را طی کنیم لذا لازم است تجربیات این سفر تدوین و به شکل آئین نامه و حتی قانون با همکاری مجلس تصویب و ارائه شود.

در این نشست تخصصی، تعدادی از مسئولان نیروی دریایی و کارشناسان حاضر در جلسه به تبیین برخی دیگر از دستاوردهای مأموریت ناوگروه ۸۶ نداجا پرداختند و در پایان نیز جلسه پرسش و پاسخ در خصوص ابعاد مختلف مأموریت کد ۳۶۰ نیروی دریایی ارتش برگزار شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1477386

مهمترین اخبار ایران و جهان: