نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 17:43

قرارگاه طریق الحسین با ۲۶ مجموعه درمانگاهی آماده خدمت رسانی

معاون عملیات قرارگاه طریق الحسین گفت: این قرارگاه از قرارگاه‌های ذیل عملیات مراسم اربعین جمعیت هلال احمر به شمار می‌رود که از ۱۰ صفر با ۲۶ مجموعه درمانگاهی آماده خدمت رسانی به زوار است.

ییلاقی معاون و مسئول عملیات قرارگاه طریق الحسین از مجموعه قرارگاه‌های مسیر نجف به کربلا (طریق الحسین) سازمان هلال احمر در گفت و گو با خبرنگار اعزامی مهر گفت: قرارگاه طریق الحسین از قرارگاه‌های ذیل عملیات مراسم اربعین جمعیت هلال احمر به شمار می‌رود.

ییلاقی افزود: نقاطی که همکاران درمانی در آن مستقر هستند، مشابه قرارگاه‌های نجف یا کربلا به صورت ساختمان نیست و پزشکان و پرستاران در مواکب و چادرها در گرما هوا حدود ۵۰ درجه زائران را پذیرش و مداوا می‌کنند به این دلیل که به نوعی بر این باور هستیم سنگین‌ترین بخش قرارگاهی، قرارگاه طریق الحسین است.

ییلاقی ادامه داد: از ۵ شهریور (۱۰ صفر) قرارگاه طریق الحسین با ۲۶ مجموعه درمانگاهی آماده خدمت بوده که ۳ مجموعه ذیل قرارگاه‌های نجف و کربلا قرارگرفته است و مجموعاً با ۲۳ مجموعه درمانگاهی آماده خدمت رسانی به زوار اباعبدالله در تمام مسیر هستیم.

وی در خصوص روند آماده سازی درمانگاه‌ها گفت: از دوم صفر روند آماده سازی درمانگاه‌ها آغاز شد و با توجه به شروع جدی پیاده روی اربعین و افزایش زائران، از ۸ صفر با ۲۳ مجموعه درمانگاهی مشغول ارائه خدمات درمانی به زائران در مسیر پیاده روی هستیم.

ییلاقی بیان کرد: با تدبیر کولیوند و مصطفی اوحدی و قاسمی برای اولین بار ۱۰ استان در طی هماهنگی با موکب ها در محل‌ها استقرار یافتند و به ارائه خدمات درمانی به زائران پرداختند و موکب ها نیز پذیرای ارائه خدمات درمانی شدند؛ امیدواریم این ساختار بتواند ریل گذار گسترش ارائه خدمت در سال‌های آینده باشد.

وی گفت: ارسال تجهیزات و استقرار، آمادگی محل اسکان و درمانگاه و پشتیبانی دارویی علی رغم دشواری‌هایی که داشت به لطف سیدالشهدا به بهترین نحو اتفاق افتاد و ان‌شاءالله این خدمت تا پایان مراسم اربعین ادامه خواهد داشت.

او در ادامه با تشریح ساختار درمانگاه‌ها اشاره کرد: ساختار سطح یک با کادر ۲۲ نفره، ساختار سطح دو با کادر ۵۶ نفره و یک بیمارستان صحرایی ساختار سطح سه با کادر ایرانی در حال خدمت‌رسانی به همه زوار هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1475642

مهمترین اخبار ایران و جهان: