نیوز سیتی!
15 شهریور 1402 - 13:38

روایتی از عاشقان جامانده از قافله اربعین در گیلان

رشت- خیل عظیمی از جاماندگان اربعین در ۱۵ شهر گیلان گرد هم آمدند تا با پیاده روی در شهرها، ارادت شان نسبت به امام حسین (ع) و خاندانش را به نمایش بگذارند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: امروز اربعین است و اینجا میدان شهرداری رشت جایی که جاماندگان اربعین قرار عاشقی را وعده گذاشته‌اند تا بعد از پیاده روی گرد هم آیند.

هر فرد به گونه‌ای یکی با ماشین و یکی هم پیاده و قدم زنان به یاد همایش پیاده روی اربعین به خیل جمعیت در میدان شهدای ذهاب اضافه می‌شوند. حضور گروه‌های مردمی از کودکان خردسال، نوجوانان، جوانان تا افراد پا به سن گذاشته‌ای که توان رفتن به پیاده روی اربعین را ندارند بسیار به چشم می‌خورد.

بغض در گلو و اشک در چشم، حکایت جاماندگان حسینی است، امروز ۱۵ شهر گیلان طریقه الحسین بود جا ماندن از مسیر عاشقی اما هم نوا با زائران امام حسین (ع) آمدند، گرد هم جمع شدند تا ثابت کنند خون ریخته شده حسین تا قیامت تازه و درد متحمل شده بر اولادش انکار ناپذیر است.

اینجا بوی کربلا می‌آید، بوی اسپند، صدای مداح و گریه عده‌ای از جاماندگان دلت را به کربلا می‌برد به راستی عشق به اباعبدالله پیر و جوان نمی‌شناسد و از اولین ساعات طلوع خورشید اکثر مردم گیلان برای عزاداری در روز اربعین به راهپیمایی جاماندگان و دلدادگان حسینی پیوستند.

روایتی از عاشقان جامانده از قافله اربعین در گیلان

پیاده روی اربعین حسینی جلوه‌ای از اقتدار امت اسلامی است

«حجت الاسلام علیرضا ابراهیم زاده» رئیس تبلیغات اسلامی صومعه سرا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار می‌کند: پیاده روی اربعین حسینی، جلوه اقتدار امت اسلامی و جاودانگی پیام عاشورا را در بر دارد.

وی با بیان اینکه اربعین حسینی، بیانگر اهمیت مبارزه با ظلم و تبعیض و نابرابری است، افزود: قیام بزرگ عاشورا پایه‌گذار مکتب و گفتمانی فکری و اخلاقی است و از نکات روشن آن می‌توان درس‌های بسیاری آموخت.

حجت الاسلام ابراهیم زاده ادامه داد: اربعین تمرین زندگی دسته جمعی، درک متقابل، خدمت‌رسانی و زمینه‌ای برای عصر ظهور است.

وی بیان کرد: امروز در برگزاری اربعین امام حسین (ع) شاهد برپایی اجتماع عظیم عاشقان آن حضرت و جمعیت بی نظیری در جای جای مختلف هستیم و نظیر چنین اجتماعی با این همه عشق و ارادت به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در هیچ کجا وجود ندارد.

رئیس تبلیغات اسلامی صومعه سرا اضافه کرد: دشمن که از اربعین و عاشورا ضربه خورده همه تلاش‌های خود را برای کمرنگ کردن اربعین به کار گرفت اما حضور مردم در این همایش بی نظیر بوده و نقشه‌های دشمنان را با شکست مواجه کرده‌اند.

وی تصریح کرد: امروز امام حسین (ع) و قیام عاشورا جهانی شده و اربعین حرکت به سمت امام و حجت خدا و به معنای عشق و معرفت نسبت به امام است.

حجت الاسلام ابراهیم زاده با اشاره به اینکه ۸ نقطه شهر پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی انجام شده است، گفت: ۱۰ ایستگاه صلواتی نیز برای پذیرایی از عزاداران حسینی دز شهرستان برپا شده است.

اینجا همه قلب‌ها برای حسین (ع) می تپد

روایتی از عاشقان جامانده از قافله اربعین در گیلان


سعید حیدری جوان جا مانده از اربعین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار می‌کند: عشق به اهل بیت (ع) پیر و جوان نمی‌شناسد اینجا همه قلب‌ها برای امام حسین (ع) و خاندانش می تپد

وی با بیان اینکه دیدگاهم به امام حسین (ع) متفاوت از سایر نگاه هاست، افزود: عشق و محبت به ایشان به زندگیم معنا بخشیده است و ای کاش بشود سال آینده به پا بوسش بروم.

حیدری ادامه داد: اربعین اربابم حسین (ع) بدون پاداش نیست و هر زمانی که در خانه ارباب آمدم دست خالی بر نگشتم.

عشق به ثارالله (ع) قلب‌ها را مسحور خود کرده است

فاطمه علیزاده دانشجوی گیلانی شرکت کننده در این پیاده روی در گفتگو با خبرنگار مهر به حضور نسل جوان در همایش پیاده روی اربعین اشاره می‌کند و می‌گوید: عشق به حسین (ع) نسل‌ها، قلب‌ها و اندیشه‌ها مسحور خود کرده است.

وی با بیان اینکه اربعین همایش خاطره سازی و خاطره بازی عاشقان است، افزود: حضور میلیونی مردم از نقطه نقطه جهان نشان دهنده پژواک صدای آزادگی عاشورا و قیام امام حسین (ع) است.

علیزاده با بیان اینکه اربعین امام حسین (ع) متعلق به جهان بشریت است، گفت: اربعین به یک محدوده و مرز جغرافیایی و فکری اختصاص ندارد بلکه متعلق به هر دین، فکر و اندیشه است.

وی با تاکید بر اینکه

پیاده روی بزرگ اربعین تمام معادلات شیطانی دشمن را به چالش کشیده است، ادامه می‌دهد: اربعین فرصت مناسبی برای حسینی شدن نسل‌ها و اندیشه هاست.

روایتی از عاشقان جامانده از قافله اربعین در گیلان

پیاده روی اربعین رزمایش بزرگ اعتقادی است

«حجت الاسلام سیاوش تائب» در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پیاده روی اربعین رزمایش بزرگ اعتقادی و رسانه‌ای است و اجتماع بزرگ اربعین یکی از تاریخ ساز ترین رویدادهای جهان است که جمعیت میلیونی را در خود می بیند.

وی با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ حسینی و اربعین همه ما مسئول هستیم، ادامه داد: حضور خیل جمعیت در پیاده روی جاماندگان نشان می‌دهد که امام حسین (ع) در قلب‌های مردم همچنان سروری می‌کند.

حجت الاسلام تائب با اشاره به اینکه اربعین و خدمت رسانی مردم عراقی جلوه‌ای از وقف تمام داشته‌ها در مسیر نورانی امام حسین (ع) است، افزود: اربعین صحنه عملی است که خداوند پیش روی بشریت قرار داده تا به بهترین الگوها و سبک زندگی در راستای تقویت ایمان، باورهای دینی و صفات اخلاقی دست یابند.

همزمان با اربعین حسینی خیل عظیمی از جاماندگان این همایش بزرگ در ۱۵ شهر گیلان گرد هم آمدند تا با پیاده روی در شهرها، ارادت شأن نسبت به امام حسین (ع) و خاندانش را به نمایش بگذارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1487942

مهمترین اخبار ایران و جهان: