نیوز سیتی!
22 شهریور 1402 - 15:09

جزئیات محموله تسلیحاتی اهدایی به تشکیلات خودگردان/ واکنش نتانیاهو

منابع فلسطینی از انتقال یک محموله تسلیحاتی بزرگ شامل سلاح‌های سبک، خودروهای زرهی و تجهیزات پیشرفته جاسوسی و ردیابی از سوی ارتش رژیم صهیونیستی به تشکیلات خودگردان خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه قدس الاخباریه، منابع عبری به نقل از یک مقام تشکیلات خودگردان، از تحویل یک محموله بزرگ تسلیحاتی به این تشکیلات از سوی ارتش رژیم صهیونیستی خبر دادند.

براین اساس، این محموله شامل سلاح سبک، خودروهای زرهی و تجهیزات پیشرفته جاسوسی و ردیابی می شود که از سوی آمریکا با موافقت تل آویو و از طریق مرز اردن به کرانه باختری منتقل شده تا تحویل سرویس امنیتی تشکیلات خودگردان شود.

بنابر اعلام منابع آگاه، سرویس امنیتی تشکیلات خودگردان از این تجهیزات پیشرفته می‌تواند در جمع آوری اطلاعات و داده های جاسوسی به ویژه از تلفن‌های همراه و شبکه مخابرات فلسطین، اقدام کند.

روزنامه یسرائیل هایوم در این باره نوشت: تجهیزات و خودروهای زرهی که به سرویس امنیتی تشکیلات خودگردان تحویل داده شده، در راستای مقابله با مبارزان فلسطینی به ویژه از دو جنبش حماس و جهاد اسلامی بوده است.

براین اساس، سرویس امنیتی تشکیلات خودگردان به عنوان نمونه می تواند از این تجهیزات برای رصد تحرکات مبارزان مقاومت در اردوگاه جنین استفاده کرده و آنان را بازداشت کند.

قرار است شماری از مستشاران نظامی آمریکایی و اردنی نحوه استفاده از این تجهیزات را در مقر سرویس امنیتی تشکیلات خودگردان در منطقه بیتونیا، به آنها آموزش دهند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز در این باره اعلام کرد: اسرائیل با تسلیح نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان به ۱۵۰۰ قبضه سلاح کلاشینکف و M۱۶ که مجهز به فناوری لیزری هستند، موافقت کرده است.

بنابر اعلام این منبع صهیونیستی، این تسلیحات از پایگاه‌های نظامی آمریکا در اردن به شرط اینکه از سوی تشکیلات خودگردان علیه نیروهای حماس و جهاد اسلامی برای غلبه بر مقاومت در اردوگاه جنین استفاده شود، به این تشکیلات تحویل داده شده است.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن تکذیب انتقال تسلیحات نظامی از جمله کلاشینکف به نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان، مدعی شد که این محموله تسلیحاتی فقط شامل خودروهای زرهی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1498486

مهمترین اخبار ایران و جهان: