نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 11:50

بهره مندی ۳۸۵۰ نفر از مردم ماژین از نعمت آب شرب سالم

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت: شهر ماژین شامل ۱۴۰۰ خانوار با جمعیت بالغ بر ۳۸۵۰ نفر از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره‌ مند شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، آیین بهره برداری از فاز اول آبرسانی شامل بهسازی دو دهنه چشمه و خط انتقال  به طول ۳ کیلومتر شهر ماژین و روستاهای تابعه با حضور مهندس بهزاد علیزاده نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی، قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان، فرماندار دره شهر و جمعی از مسئولین محلی برگزار شد.

قائم مقام آبفای استان  در این مراسم ضمن تبریک هفته دولت گفت: این پروژه شامل بهسازی دو دهنه چشمه و اجرای خط انتقال با لوله فولادی به قطر ۲۰۰ میلی متر به طول ۳۰۰۰ متر است که به منظور ارتقا کیفی آب، یک باب فیلتر شنی تند به ظرفیت ۳۰ لیتر بر ثانیه تهیه، نصب و در مدار بهره برداری قرار گرفت.

مهندس رضا محمدرضائی اعتبار هزینه شده این پروژه را بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برشمرد و افزود: با بهره برداری از این  طرح، ۱۱ روستا و همچنین شهر ماژین شامل ۱۴۰۰ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۳۸۵۰ نفر از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند شدند.

وی ضمن تقدیر از پیگیری ها و حمایت های نماینده مجلس در جهت اجرای پروژه های آب و فاضلاب و با اشاره به استقرار اداره آب و فاضلاب در شهر ماژین یادآور شد: با توجه به مسافت ۶۰ کیلومتری ماژین تا دره شهر، اهالی این منطقه جهت انجام امورات مربوطه باید مسافت زیادی را طی می کردند لذا بـه منـظور ارائـه خـدمات مطـلوب بـه مـراجعین و مشترکین محترم شهر ماژین ساختمان اداری آبفای این شهر با ۴ پرسنل احداث شد.

در ادامه این مراسم، علیزاده نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی، با تقدیر از مدیرعامل و مجموعه شرکت آبفای استان اظهار داشت: خوشبختانه در دولت سیزدهم اقدامات مناسبی جهت تامین آب شهرها و روستاهای استان انجام گرفته که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی یکی از مشکلات آب و فاضلاب استان را تعویض شبکه های فرسوده آب برشمرد و اظهار داشت: این مهم از مطالبات به حق مردم بوده و ما نیز به عنوان خادمان مردم در مجلس شورای اسلامی تمامی تلاش خود را در جهت جذب اعتبارات لازم انجام می دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، این پروژه با حمایت و مشارکت بنیاد برکت اجرا و توسط ۲ نفر از خانواده معزز شهدا که در مراسم حضور داشتند، افتتاح شد.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1474986

مهمترین اخبار ایران و جهان: