نیوز سیتی!
09 بهمن 1402 - 11:16

امدادرسانی اهلال احمر قزوین به 876 نفر در برف و کولاک اخیر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: عملیات‌های اجرا شده ناشی از برف و کولاک از سوم تا ششم بهمن ماه در سطح استان 15 مورد بود که شامل امدادرسانی به 876 نفر است.

حسین خوئینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به ماموریت‌های حوزه امداد و نجات هلال احمر استان در بازه زمانی سوم تا ششم بهمن ماه امسال بیان کرد: طی چند روز اخیر 41 ماموریت در سطح استان توسط نیروهای امداد هلال‌احمر استان قزوین به انجام رسیده و در قالب این ماموریت‌ها در مجموع به یک هزار و 24 نفر امدادرسانی صورت گرفته است.

وی نیروهای عملیاتی اعزامی به ماموریت‌های حوزه امداد و نجات استان در این بازه زمانی را 57 تیم متشکل از 163 نفر نیروی عملیاتی عنوان کرد و گفت: در مجموع 40 دستگاه آمبولانس جهت خدمات رسانی به مصدومان حوادث اعزام شده همچنین 3 مورد عملیات رهاسازی در سوانح ترافیکی و جاده‎ای توسط نیروهای امدادی استان انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین در ادامه گفت: از 41 عملیات صورت گرفته 22 مورد سوانح و حوادث جاده‌ای بوده که به 142 نفر امدادرسانی شده و 21 مصدوم هم به مراکز درمانی و بیمارستانی جهت درمان تخصصی انتقال یافتند و 3 نفر هم به صورت سرپایی تحت مداوا قرار گرفتند و متاسفانه یک نفر هم فوت شد.

وی ادامه داد: عملیات های اجرا شده ناشی از برف و کولاک در سطح استان 15 مورد بوده که به 876 نفر امدادرسانی شده است همچنین 3 مورد عملیات شهری و یک مورد عملیات صنعتی و کارگاهی انجام شده است.

این مسوول خاطرنشان کرد: میانگین زمان اطلاع رسانی حوادث جاده‌ای از زمان وقوع حادثه تا اطلاع به جمعیت هلال احمر استان 2 دقیقه و 57 ثانیه بوده، میانگین زمان حضور در صحنه عملیات حوادث جاده‌ای از اطلاع به جمعیت تا حضور در صحنه هم 11 دقیقه و 10 ثانیه و میانگین مدت زمان عملیات در حوادث جاده ای از آغاز تا پایان عملیات هم یک ساعت و 27 دقیقه و 19 ثانیه گزارش شده است.

وی در پایان به بخشی از اقدامات معاونت امداد و نجات هلال احمر استان اشاره کرد و گفت: اعلام وضعیت نارنجی به شعب و دفاتر نمایندگی بر اساس گزارش هواشناسی دریافتی، اعلام آماده باش به کلیه پایگاه‌های امداد و نجات مستقر در محورهای مواصلاتی و پایگاه امداد و نجات کوهستانی، استقرار خودروهای امدادی و عملیاتی در کنار محورهای مواصلاتی با چراغ گردان روشن جهت ایجاد حس آرامش و امنیت مسافرین، هماهنگی با اماکن مورد نظر جهت اسکان احتمالی در راه ماندگان در صورت تشدید برف و کولاک و آماده‌سازی تجهیزات امدادی و بسته‌های غذایی جهت امدادرسانی در صورت نیاز بخشی از فعالیت های انجام شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1652942

مهمترین اخبار ایران و جهان: