نیوز سیتی!
20 بهمن 1402 - 15:38

نماینده ولی فقیه در مازندران: رعایت اخلاق و قانون در فضای انتخابات بسیار مهم است

نماینده ولی فقیه در مازندران با اعلام اینکه رفته رفته فضای کشور به سمت انتخاباتی شدن پیش می‌رود، گفت: بی‌اخلاقی به هیچ وجه پسندیده نیست و به‌ویژه در فضای انتخابات رعایت اخلاق مهم است، انتظار می‌رود که کاندیداها و طرف‌داران‌شان اخلاقیات را رعایت کنند، حتی در زمان انتخابات و تبلیغات رفاقت باید مدنظر باشد، بی‌اخلاقی و قانون‌گریزی جواب نمی‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ساری، اظهار کرد: یکی از جلوه‌های محبت اهل بیت (ع) همین انقلاب اسلامی است و مردم ما با رهبری امام راحل دست به این حرکت بزرگ زدند.

وی افزود: تشکیل حکومتی که بخواهد دین اسلام را کامل کند از امور اهل بیت (ع) است، مردم به عشق اهل بیت (ع) این راه پرخطر را رفتند، ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید مازندران به عشق اهل بیت (ع) راهی شدند، در واقع این انقلاب تبلوری از عشق اهل بیت (ع) است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه امروز چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب را جشن گرفته و از خدمات صحبت می‌کنیم،گفت: پروژه‌هایی که ۱۰هزار میلیارد تومان ارزش دارد و افتتاح شده، بیش از ۲ هزار میلیارد تومان ارزش کلنگ‌زنی‌ها است، که همه به عشق و محبت مردم به اهل بیت (ع) می‌رسد و سرچشمه جوش و خروش‌ها شده است.

محمدی‌لائینی با تاکید بر اینکه باید دستاوردها و ارزش‌های انقلاب اسلامی را حفظ کنیم، خاطرنشان کرد: مسؤولان وظایف خاص خودشان را دارند و باید جلب رضایت مردم کرده و سرمایه اجتماعی را بالا ببرند.

وی اضافه کرد: مسؤولان باید موانع اجرایی و اداری از کار مردم را برداشته و به‌صورت جهادی فعالیت کنند و مردم هم وظیفه دارند حضورشان در حمایت از انقلاب را نشان دهند.

محمدی لائینی با اشاره به دو روز مهم؛ ۲۲ بهمن و ۱۱ اسفند ماه، تصریح کرد: حضور باشکوه مردم در هر دو روز را مهم است؛ چرا که تمام شبکه‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی دشمن خط آتش خود را متوجه همین دو روز کردند که مردم را از حضور منصرف کنند.

وی هشدار داد: اینکه دشمن این دو روز را بمباران می‌کند؛ معنایش این است که ما باید همین دو روز را حفظ کنیم و در این دو روز حماسه‌ای بی‌نظیر از حضور مردم رقم خواهد خورد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اعلام اینکه بی‌اخلاقی به هیچ وجه پسندیده نیست و به‌ویژه در فضای انتخابات رعایت اخلاق مهم است، افزود: انتظار می‌رود که کاندیداها و طرف‌داران‌شان اخلاقیات را رعایت کنند، حتی در زمان انتخابات و تبلیغات رفاقت باید مدنظر باشد، بی‌اخلاقی و قانون‌گریزی جواب نمی‌دهد.

محمدی لائینی ادامه داد: در رابطه با کاندیداهای مجلس شورای اسلامی چه ساری و چه در شهرهای دیگر نظری ندارم و هر گونه شایعاتی در این باره را تکذیب می‌کنم، اصول اخلاق این است که هر کسی پیش ما آمد ما هم در میدان باشیم‌.

وی با اشاره به اینکه یکی از فلسفه‌های بعثت، اخلاق است، افزود: پیامبر اکرم خودشان اسوه اخلاق بودند، از این رو انتظار می‌رود که امت این پیغمبر در رعایت اخلاق پیش‌قدم باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه یکی از جلوه‌های محبت به اهل بیت (ع) بزرگداشت مناسبت‌های اهل بیت (ع) است، گفت: یکی دیگر از جلوه‌های محبت اهل بیت (ع) بزرگداشت اهل بیت تربیت شده این مکتب است، که در همین ایام سالروز ارتحال عالمان آیت الله نظری، طبرسی و باکویی است و برگزاری مجالس باشکوه برای این عزیزان جای تقدیر دارد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1666142

مهمترین اخبار ایران و جهان: