نیوز سیتی!
16 بهمن 1402 - 16:33

اجرای فرهنگ ایثار و شهادت باید از مسؤولان آغاز شود

فرماندار فردیس گفت: فرهنگ ایثار و شهادت باید بر رفتار مسؤولان منطبق باشد. ترویج این فرهنگ را باید از خودمان شروع کنیم و در رفتار و عملکرد خودمان نهادینه کنیم تا اثر آن را در جامعه ببینیم.

به گزارش خبرگزاری فارس در فردیس، خداداد کاشفی، فرماندار فردیس، در نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان  که صبح امروز با موضوع اهمیت و شیوه‌های تقویت فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت برگزار شد، با تاکید بر اهمیت این فرهنگ در نظام جمهوری اسلامی، اظهار کرد: همه ‌داشته‌هایمان در نظام جمهوری اسلامی فرهنگ ایثار و شهادتی است که در آن هم رنج بود و هم گنج و همچنان می‌توانیم از این فرهنگ ارزشمند به عنوان الگو  در همه حوزه‌های اجرایی و مدیریتی استفاده کنیم. 

وی با تاکید بر لزوم عمل به سیره شهدا در همه امور، افزود: بسیاری از ما عکس شهدا را قاب می‌کنیم اما مخالف آن عمل می‌کنیم. فرهنگ ایثار و شهادت به ظاهر نیست و باید در عمل دیده شود. این فرهنگ  را  باید از خودمان شروع کنیم و در  رفتار و عملکرد خودمان نهادینه کنیم تا  اثر آن را در جامعه ببینیم.  

فرماندار فردیس یادآور شد: در اوایل انقلاب مساجد، محور امور بود و همه افراد حول محور مساجد تلاش می‌کردند. کسی به دنبال جایگاه نبود و برای انجام مسوولیت‌ها رقابت بود. نیت همه کارها اخلاص،  برادری و کار کردن برای رضای خدا بود. باید ببینیم آیا امروز اینطور است؟ متاسفانه گاهی می‌بینیم برای گرفتن جایگاه‌ها رقابت می‌شود. 

وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت را باید در  رفتار سازمانی و شخصی نهادینه و به همدیگر یادآوری کنیم، تاکید کرد: الگوهای دفاع مقدس را که همه از آن به نیکی یاد می‌کنیم اول باید در زندگی خودمان به کار ببریم. رفتار و عملکرد  حاکمان بر رفتار مردم تاثیرگذار است. وقتی مردم رفتار مبتنی بر فرهنگ ایثار و شهادت را از  مسؤولان  ببینند، آنها هم به همان شیوه عمل می‌کنند و این امر در جامعه  اثر گذار است. 

کاشفی خاطرنشان کرد: فرهنگ ایثارو شهادت را  باید از خودمان شروع کنیم  و برای  ترویج این فرهنگ در جامعه، با  موضوعات مختلف و به شیوه‌های متفاوت اقدام کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم تلاش مدیران در افزایش مشارکت در انتخابات تاکید و گفت: دشمن در همه ابعاد تلاش می‌کند تا این مشارکت کم رنگ شود. همه مسؤولان باید کمک کنند تا مشارکت در انتخابات افزایش یاید.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1661742

مهمترین اخبار ایران و جهان: