نیوز سیتی!
27 دی 1402 - 22:46

انتخابات ۱۱ اسفند در استان خراسان رضوی دارای بیشترین شعب اخذ رای فعال خواهد بود

دبیر ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: چهار هزار و ۵۴۵ شعبه اخذ رای روز ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان فعال می‌شود که بیشترین تعداد شعب در تاریخ انتخابات این استان محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، امیر فریدنیا اظهار کرد: چهار هزار و ۵۴۵ شعبه اخذ رای در خراسان رضوی برای انتخابات ۱۱ اسفند ماه تعیین و جانمایی شده است که از این تعداد سه هزار و ۵۶۴ شعبه اخذ رای ثابت و بقیه سیار است.

وی با اشاره به افزایش شعب سیار تصریح کرد: تعدادی از شعب سیار در مراکز جمعیتی مانند بازار روزها، مجتمع های تجاری، بیمارستان ها و پادگانها در این دوره از انتخابات مستقر خواهد شد.

فریدنیا افزود: با توجه به اینکه برای نخستین بار رای دهندگان می توانند با پنج مدرک هویتی یعنی شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه، کارت پایان خدمت و گذرنامه رای دهند، می توان به راحتی رای گیری در مراکز یاد شده که محل تردد عموم هستند را نیز اجرایی کرد.

وی به افزوده شدن بیش از ۶۰۰ شعبه اخذ رای در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: به نسب تعداد شعب اخذ رای ثابت بیش از شعب سیار افزایش یافته است چرا که در این دوره از انتخابات شعب اخذ رای با بیش از هزار رای را به ۲ شعبه تقسیم کرده ایم.

دبیر ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: این اقدام که بیشتر در مشهد صورت گرفته ابتدا با هدف تکریم رای دهنده گان و سپس کاستن از زحمت عوامل شعبه اخذ رای انجام شده است تا در مرحله اخذ رای و شمارش آرا مشکل و خطایی ایجاد نشود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1641486

مهمترین اخبار ایران و جهان: