نیوز سیتی!
28 دی 1402 - 10:03

وجود ۲۸۲ پروژه نیمه‌تمام ورزشی در استان خراسان رضوی

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان خراسان‌ رضوی گفت: در استان خراسان رضوی ۲۸۲ پروژه نیمه‌تمام در حوزه ورزش وجود دارد.

علیرضا تاج ‌فیروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: با توجه به وضعیت اعتبارات عمرانی دولتی و محدودیت‌های موجود، تدبیر دولت بر استفاده همه دستگاه‌های دولتی از ظرفیت مولدسازی برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان خراسان‌ رضوی افزود: در ورزش و جوانان استان خراسان‌رضوی بیش از ۲۸۲ پروژه داریم که بیش از ۳۰ درصد پیشرفت دارند و این تعداد به غیر از پروژه‌هایی است که کلنگ خورده، فونداسیون ریخته شده و رها شده است.

وی تصریح کرد: با نرخ تورم امسال برای تکمیل ۲۸۲ پروژه ورزشی نیمه‌ تمام در استان، نیازمند ۲هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم. این در حالی است که کل اعتبار سال جاری ملی و استانی ما حدود ۱۵۰ میلیارد تومان است.

تاج فیروز با بیان اینکه همین اعتبار اندک هم، هنوز تخصیص نیافته است، اضافه کرد: به طور حتم با چنین رویه‌ای تا ۲۰ سال آینده هم این پروژه‌ها همچنان نیمه‌تمام خواهند ماند. 

 مولدسازی تنها راه حل موجود برای اتمام پروژه‌‌های‌ نیمه‌تمام در تمامی دستگاه‌ها است 

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان خراسان رضوی تشریح کرد: استاندارد سرانه ورزشی در دنیا ۳ مترمربع تعریف شده است که در کشور ما یک و ۲ دهم متر مربع و استاندارد متوسط سرانه ورزشی در استان خراسان رضوی تنها ۳۵ صدم متر است که برای استان فاجعه است. علاوه بر اینکه وضعیت زیرساخت‌های ورزشی موجود هم نامطلوب است.

وی ادامه داد: ما در اداره ورزش و جوانان استان، پیرو سیاست‌های سران قوا و پیگیری‌های استاندار خراسان رضوی ۴ زمین را در مشهد و نیشابور برای مولدسازی معرفی کردیم که ۳ زمین در مشهد و یک زمین هم در نیشابور است و سبزوار هم اضافه خواهد شد.

تاج‌فیروز عنوان کرد: تمامی عواید فروش زمین در قالب مولدسازی، صرف پروژه‌‌های عمرانی همان شهرستان خواهد شد. همچنین به تاکید استاندار خراسان رضوی عواید فروش ۴ هکتار از اراضی ورزشگاه انقلاب نیشابور، تماما در خود شهرستان نیشابور هزینه می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان‌ رضوی اذعان کرد: تنها زمینی که استاندار خراسان رضوی دستور کمک به شهرهای دیگر دادند، یکی از املاک اداره ورزش و جوانان در مشهد است که مقرر شده علاوه بر اتمام پروژه دهکده المپیک ثامن در شهرهای محروم هم از این اعتبارات هزینه شود.

وی با اشاره به اینکه با وضعیت اعتبارات عمرانی هیچ چاره‌ای برای اتمام پروژه‌‌های عمرانی غیر از مولدسازی نداریم، افزود: همه تلاش ما این است تا طی ۲ سال آینده بخش عمده‌ای از پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه ورزشی استان تکمیل شود.

تمامی ملک مازاد در قالب مولدسازی در همان شهرستان هزینه می‌شود

تاج فیروز در ادامه توضیحاتش گفت: از ۲۸۲ پروژه نیمه‌تمام در استان، ۳ پروژه نیمه‌تمام مربوط به ورزشگاه انقلاب نیشابور است که با تغییر کاربری ۴ هکتار از اراضی ورزشگاه انقلاب به مسکونی و تجاری در قالب مولدسازی ۳ پروژه نیمه‌تمام این ورزشگاه تکمیل خواهد شد.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان خراسان رضوی ابراز کرد: دغدغه اعضای شورای راهبردی نیشابور در خصوص تغییر کاربری ورزشگاه انقلاب به عنوان اراضی مازاد، این بود که با وجود نیازمندی‌های بسیار شهرستان نیشابور، در شهر دیگری هزینه نشود. از این رو ما لیستی را ارائه دادیم که با تغییر کاربری ۴ هکتار از اراضی ورزشگاه انقلاب به مسکونی و تجاری، ۱۷ پروژه ورزشی در نیشابور و ۲۰ پروژه ورزشی در زبرخان، فیروزه و میان‌جلگه انجام شود. که در این صورت بعد از مولدسازی تقریبا هیچ روستایی نخواهیم داشت که از حداقل چمن مصنوعی برخوردار نباشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1641642

مهمترین اخبار ایران و جهان: