نیوز سیتی!
07 دی 1402 - 14:08

فعالیت ۵۴۰ باشگاه ورزشی دارای مجوز در ایلام

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام گفت: تعداد ۵۴۰ باشگاه ورزشی دارای مجوز در سطح استان فعال هستند.

شهاب شهبازی مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام، ظهر پنجشنبه ۷ دی ماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: تعداد پروژه‌های افتتاح شده در دولت سیزدهم ۳۰ پروژه و همچنین ۶۶ پروژه فعال و در حال اجرا است.

وی با اشاره به ضرورت ساماندهی باشگاه‌های ورزشی افزود: تعداد ۵۴۰ باشگاه ورزشی دارای مجوز در سطح استان با پیشرفت ۶۵ درصدی نسبت به دولت گذشته فعال هستند که موجب اشتغالزایی بیش از ۱۶۰۰ نفر شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام در ادامه با بیان اینکه دستاورهای حوزه ورزشی استان در سایه روحیه و انگیزه انقلابی به دست می آید، گفت: اداره ورزش و جوانان استان ایلام در حوزه ورزش قهرمانی ۲۸ مقام جهانی و آسیایی ۱۹۹ مورد مقام‌های بین‌المللی و ۶۰ مورد حضور در مسابقات بین‌المللی و همچنین ۴۹ مورد ورزشکار دعوت شده به تیم ملی را به دست آورده است.

شهبازی خاطرنشان کرد: تعداد هیات‌های فعال در کل استان ۳۴۲ و در سطح استان ۴۶ مورد است.

وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت نشاط در جامعه و پیشرفت ورزش‌های همگانی، این اداره کل ۱۴ مورد اجرای جشنواره‌های ورزشی و روستایی و ۱۸ مورد همایش پیاده‌روی همگانی را در دستور کار قرار داده و همچنین موفق به کسب رتبه چهارم در بین هیات‌های همگانی کل کشور شده است.

این مقام مسئول در پایان اضافه کرد: تا پایان آبان ماه سال جاری از تعداد ۵۲۳۷ فقره متقاضی در صف وام ازدواج ۸۰ درصد موفق به دریافت این تسهیلات شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، سرانه ورزشی در ایلام ۹۷ صدم مترمربع است که تا پایان سال جاری و پس از افتتاح پروژه‌ها، سرانه فضای ورزشی استان ایلام به بیش از یک متر خواهد رسید که این رقم بالاتر از میانگین کشوری خواهد بود.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1618942

مهمترین اخبار ایران و جهان: