نیوز سیتی!
25 تیر 1402 - 08:53

نیازمند حساس سازی جامعه نسبت به موضوع فرزندآوری هستیم

همدان- دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان همدان خواستار حساس سازی جامعه نسبت به موضوع فرزندآوری شد و یکی از مقولات اصلی برای تبیین گری و روشنگری جامعه را بیان ضرورت ایجاد نسل جدید دانست.

‌حجت الاسلام مهدی جوادی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه اولین مبنای قدرت هر جامعه ای در ابتدا وجود نیروی انسانی به صورت کمی است و بعد از آن، نیروی انسانی کیفی، گفت: در کشورمان متأسفانه با کاهش جدی جمعیت جوان مواجه هستیم و در مسیر پیش رو این کاهش با شیب تندتر و بیشتری روبرو خواهد شد.

وی با بیان اینکه اولین آسیب کاهش کمی جمعیت متوجه کاهش قدرت یک جامعه است و جامعه ضعیف، جامعه‌ای است که از نیروی انسانی حداقلی برخوردار باشد؛ اظهار کرد: در این مسیر، نیاز است در کنار تربیت نسل جوان و نوجوان و کیفی سازی جمعیت به نسل آینده و افزایش جمعیت نیز توجه شود.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان همدان به موضوع پنجره جمعیتی اشاره کرد و از نقش جمعیت در حوزه امنیت یاد کرد و گفت: جوانان ما نیروی دفاعی قوی ما هستند که باید روی آنها برنامه ریزی کنیم.

حجت الاسلام جوادی خواستار حساس سازی جامعه نسبت به موضوع فرزندآوری شد و افزود: در ابتدای امر باید ضرورت افزایش جمعیت فهم شود؛ اگر خانواده‌ها این ضرورت را برای ۲٠ سال آینده به صورت جدی فهم کنند و نقش خودشان را در ایجاد این امنیت برای ۲٠ سال آینده درست متوجه باشند، به این درک خواهند رسید که ما در تأمین این امنیت هم نقش داریم، پس باید من هم تعداد جمعیت امنیت ساز جامعه را ارتقا بدهم، حال به جای اینکه یک بچه داشته باشم، باید ۵ بچه داشته باشم تا اینها بتوانند در زمان خودشان نقش آفرینی داشته باشند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: ضرورت افزایش جمعیت باید از سوی پدران و مادران درک شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید بگذاریم که مسیر روی نسل‌های انسان ساز دیگر بسته شود، یادآور شد: برای اینکه ما، مسیر را بر انسان‌های آینده ساز و جامعه شأن نبندیم، باید ضرورت ازدیاد جمعیت به خوبی برای والدین به ویژه جوانان این جامعه تشریح شود.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان همدان در پایان گفتگو، یکی از مقولات اصلی برای تبیین گری و روشنگری جامعه را بیان ضرورت ایجاد نسل جدید دانست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1362586

مهمترین اخبار ایران و جهان: