نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 06:43

صادرات از مرزهای کرمانشاه ۱۰ درصد افزایش یافت

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه، از رشد۱۰ درصدی ارزش و افزایش ۱۹ درصدی وزن کالاهای صادراتی در سه ماهه نخست سال‌جاری از طریق حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه خبر داد.

علی‌اصغر عباس‌زاده، سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال جاری ۷۱۶ میلیون و ۲۳۴ هزار و ۸۸۷ دلار کالا به وزن یک‌میلیون و ۸۲۹ هزار و ۶۸۸ تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ از لحاظ ارزش ۱۰ درصد و از حیث وزن رشدی ۱۹ درصدی داشته است.

وی عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان را میلگرد و آهن آلات،کاشی و سرامیک، میوه و تره‌بار، سنگ‌های ساختمانی،لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و... عنوان کرد.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای نیز به آمار سه ماهه واردات گمرکات استان داشت و بیان کرد: در سه ماهه سپری شده از سال‌جاری در مجموع ۵ میلیون و ۶۸۶ هزار و ۶۸۰ دلار کالا به وزن ۶۵۳ تن از طریق گمرکات کرمانشاه و پرویزخان وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۴۸ درصد  و از حیث وزن ۷۸ درصد کاهش داشته است.

عباس‌زاده عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه را پرایمری ریفرمر، دستگاه تولید لبنیات و دیزل ژنراتور، سایبان باغبانی، کاتالیست تری اتیل آلومینیوم، کو پلی اتیل ونیل ستات و... عنوان کرد. 

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه کاهش زمان ترخیص کالا و تسهیل فرآیندهای گمرکی را از برنامه‌های پیش‌روی گمرکات استان عنوان کرد افزود: با کاهش زمان ترخیص کالا و تسهیل‌سازی فرآیندهای گمرکی، خدمت گیرندگان می‌توانند با صرف هزینه و زمان کمتر، خدمات مورد نیاز خود را از گمرک دریافت کنند و این امر نیز به افزایش میزان صادرات استان کمک خواهد کرد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1306842

مهمترین اخبار ایران و جهان: