نیوز سیتی!
06 تیر 1402 - 15:02

سرمایه گذاری کشور ترکیه برای پرورش ماهیان دریایی در بندرعباس

بندرعباس - مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: شرکت های ایرانی و ترکیه ایی در زمینه های تکثیر ماهیان دریائی برای انتقال دانش تکثیر ماهیان دریایی به صورت مشترک در بندرعباس سرمایه گذاری می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود بارانی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه استان هرمزگان ظرفیت های خوبی در حوزه تکثیر و پروش ماهیان دریایی با توان تولید ۱۱۳ هزار تن ماهی پرورش یافته در قفس دارد، تصریح کرد: اقدامات خوبی در مسیر اقتصاد دریا محور با تکیه بر صنعت تکثیر و پرورش ماهیان دریایی شده است و بی شک در آینده نزدیک شاهد شکوفایی وتحول چشمگیر و بیش از پیش در زمینه آبزی پروری و به ویژه تکثیر ماهیان دریایی در استان هرمزگان هستیم.

بارانی با اشاره به اینکه تامین بچه ماهی مهمترین نیاز صنعت پرورش ماهیان دریایی است، اظهارداشت: ارتقای آموزش کارشناسان، مالکان و مدیران مزارع پرورش ماهی در قفس و مراکز تکثیر ماهیان دریائی اولویت مهم در صنعت تکثیر و پرورش ماهیان دریایی است که خوشبختانه شاهد تلاش ها و پیگیری های خوبی در شیلات استان در این زمینه هستیم.

وی افزود: ظرفیت بالای تولید به علت شرایط مناسب اکولوژیکی خلیج فارس و دریای عمان، عدم نیاز به هوادهی در قفس های پرورشی، کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری، شرایط مناسب پرورشی و وجود گونه‌های مناسب که طیف وسیعی از غذای مردم را تشکیل می‌دهند را از مهم‌ترین علل زمینه ساز موفقیت این استان در پرورش ماهی در دریا خواند.

بارانی با اشاره به اینکه یکی از حلقه های اصلی زنجیره پایداری پرورش ماهی در قفس با انتخاب و تولید بچه ماهی آغاز و تامین آن برای توسعه پایدار از اهمیت ویژه ای برخوردار است، افزود: علاوه بر آن تولید و تکثیر بچه ماهیان گونه های بومی در حفظ و نگهداری گونه های در معرض خطر نیز نقش بسزایی خواهد داشت.

وی در این نشست همچنین با تاکید به همکاری و مشارکت شرکت های ایرانی و ترکیه ایی در زمینه های تکثیر ماهیان دریائی برای انتقال دانش تکثیر ماهیان دریایی به صورت متقابل گفت: اقدامات اولیه برای اخذ مجوزهای لازم و احداث مرکز تکثیر و نرسری بچه ماهی در استان صورت گرفته و امید است به زودی شاهد فعالیت پر رنگ مراکز تکثیر ماهی در استان باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1313086

مهمترین اخبار ایران و جهان: