نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1402 - 16:07

فضاهای شهری جهرم برای جانبازان و معلولان مناسب سازی شود

جهرم-نماینده مردم جهرم در مجلس گفت: مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولان از رویکردهای عدالت محورانه در برنامه ریزی و مدیریت شهری بوده که شهرداری جهرم باید نسبت به آن اهتمام داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا رضایی کوچی ظهر یکشنبه در نشست با اعضای کانون نابینایان شهرستان جهرم، گفت: کانون نابینایان جهرم تنها تشکل فعال حوزه نابینایان در استان فارس بوده و باید تلاش و پویایی اعضای این کانون را قدر بدانیم.

وی با اشاره به اینکه ۵۵۰ نفر تحت پوشش کانون نابینایان بوده و باید مورد حمایت ویژه قرار بگیرند، افزود: حمایت از روشندلان و سایر معلولان در شهرستان دارای اولویت است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه احداث فضای فیزیکی برای کانون نابینایان دارای اهمیت است، عنوان کرد: ارزیابی فضاهای عمومی با توجه به نیازهای جانبازان و معلولان و برنامه‌ریزی برای آنان یکی از ضرورت‌های جامعه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولان از جمله رویکردهای عدالت محورانه در برنامه ریزی و مدیریت شهری است، خاطرنشان کرد: شهرداری این مهم را در هرگونه طراحی شهری مدنظر قرار دهد.

رضایی کوچی اظهار کرد: به زودی خودپرداز بانکی هوشمند ویژه نابینایان در جهرم نصب خواهد شد تا در حوزه بانکی شاهد رفع از مشکلات دوستان باشیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه با توجه به اینکه پتانسیل ورزشی خوبی در حوزه روشندلان وجود دارد و شاهد حضور نابینایان جهرمی در تیم ملی در رشته‌های ورزشی مختلف از جمله گلبال و شنا هستیم، گفت: از اداره ورزش و جوانان می‌خواهم که احداث فضاهای ورزشی اختصاصی و حمایت از ورزش معلولین را در اولویت قرار دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1194686

مهمترین اخبار ایران و جهان: