نیوز سیتی!
20 خرداد 1402 - 21:04

بیمه بیکاری ۱۹۰۰ نفر در لرستان برقرار شد

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: بیمه بیکاری بیش از یک هزار و ۹۰۰ نفر در این استان امسال برقرار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان، علی جهانی اظهار داشت: صیانت از نیروی کار، حفظ اشتغال پایدار و تنظیم مناسبات کارگری و کارفرمایی اصلی‌ترین وظیفه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است.

وی افزود: بیکار شدن یکی بزرگ‌ترین معضل‌های افراد شاغل در واحدهای اقتصادی است که در این موقعیت، داشتن مقرری بیمه بیکاری می‌تواند بخش کوچکی از هزینه‌های ضروری زندگی را پوشش دهد و یکی از اساسی‌ترین حمایت‌های اجتماعی دولت از کارگران است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان عنوان کرد: بیکار از نظر قانون به شخص بیمه‌شده‌ای گفته می‌شود که بدون میل و اراده خود، اخراج و اکنون آماده به کار است و می‌تواند در محیط جدید فعالیت خود را آغاز کند.

وی بیان کرد: 2 هزار و 307 پرونده مقرری بیمه بیکاری سال گذشته توسط هیئت‌های تشخیص، رسیدگی و جهت مراحل نهایی به سازمان تأمین اجتماعی ارسال شد.

جهانی گفت: تلاش می‌شود مقرری‌بگیران از طریق تعامل با اداره‌کل آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای لرستان در زمان استفاده از بیمه بیکاری به فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای بپردازند تا آمادگی ورود به بازار کسب‌وکار را به‌دست آورند که در این راستا سال گذشته 42 نفر به فنی‌و‌حرفه‌ای معرفی شدند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان به اشتغال مجدد افراد مقرری‌بگیران پس از آموزش‌های مهارتی اشاره و ابراز کرد: بیش از 70 نفر از مقرری‌بگیران بیمه بیکاری با همکاری و هماهنگی واحدهای اقتصادی این استان برای اشتغال مجدد به این بنگاه‌های معرفی شدند.

جهانی اظهار داشت: افراد بیکارشده برای دریافت مقرری بیمه بیکاری باید حداکثر تا 30 روز از تاریخ وقوع بیکاری به سامانه https://prkar.mcls.gov.ir مراجعه کنند و درخواست بازگشت به کار و بیمه بیکاری خود را ثبت و آمادگی خود را برای اشتغال مجدد اعلام کنند.

انتهای پیام/ 644/.

 

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1276042

مهمترین اخبار ایران و جهان: