نیوز سیتی!
25 اردیبهشت 1402 - 15:38

امام صادق (ع) اسلام و فرهنگ کرامت بشریت را احیا کرد

بوشهر- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر گفت: امام صادق (ع) نه‌تنها اسلام را احیا کردند بلکه فرهنگ کرامت بشریت، علم و فناوری را احیا کرد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر دوشنبه در مراسم سخنرانی و مداحی به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) و هفته جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: همه باید بکوشیم هویت ملی، دینی و تمدن ایرانی اسلامی را حاکم کنیم و به جهان معرفی کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر گفت: انقلاب اسلامی ایران نعمتی که است خداوند ایجاد کرده و افقش را بر جهان عرضه کرده است.

امام صادق (ع) اسلام و فرهنگ کرامت بشریت را احیا کرد

وی با بیان اینکه همه به هر عنوان و شکل باید در حفظ و ارتقای انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی کنیم افزود: باید تمام سختی‌ها را برای رسیدن به اوج تمدن ایرانی تحمل کنیم و به قله این تمدن برسیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر گفت: امام صادق (ع) نه‌تنها اسلام را احیا کردند بلکه فرهنگ کرامت بشریت، علم و فناوری را احیا نموده و بصیرت عمومی را گسترش دادند به گونه‌ای که در حال حاضر با نگاه به معارف اسلامی متوجه آن می‌شویم.

آیت‌الله صفایی بوشهری اظهار داشت: امام جعفر صادق (ع) و امام باقر (ع) از سستی در بینش سیاسی که بعد از حکومت بنی‌امیه ایجادشده بود نهضت شکوفایی علم را راه انداختند و بسیاری از بزرگان پرورش دادند.

وی تصریح کرد: امام جعفر صادق (ع) در حوزه معارف دینی نهضت احیای حدیث را راه اندازی کرد و در حوزه فقه، اخلاق، در عرصه‌های ایمان پایه‌ها را قوی کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه امام صادق (ع) معارف اسلامی را تقویت کردند گفت: احیای عرصه رفتارهای صحیح و تمدن‌آفرین از حضرت امام جعفر صادق (ع) است و همچنین آن حضرت چارچوب‌های اخلاقی عرصه علم و فناوری را دوباره احیا کردند.

امام صادق (ع) اسلام و فرهنگ کرامت بشریت را احیا کرد

آیت‌الله صفایی بوشهری اظهار داشت: امام صادق (ع) در موضوع مدیریت اجتماعی در دو بخش علنی و محرمانه کارهای بزرگی انجام می‌داد.

امام صادق (ع) اسلام و فرهنگ کرامت بشریت را احیا کرد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نظم نوین جهانی که آمریکا در سر می‌پروراند سراب است اضافه کرد: صهیونیسم و آمریکا از نظم نوین جهانی به دنبال تسخیر و تسلط بر ثروت جهانی هستند و همچنین به دنبال از بین بردن قدرت مقاومت مردم با جنگ رسانه‌ای هستند.

آیت‌الله صفایی بوشهری گفت: آمریکا مثل رژیم اشغالگر قدس در ساختار تشکیلاتش با نگاه امپریالیسم به دنبال تصرف ثروت‌های جهان برای خود است و این دو در یک افق حرکت می‌کنند و یک وحدت رویه استراتژیک دارند.

وی تصریح کرد: گروه دیگر کشورهای اروپایی دارای تاریخ استعمار مثل انگلیس و فرانسه هستند که این چند کشور به دنبال نظم نوین جهانی هستند و برای رسیدن به این خواسته شرایط را طوری رقم می‌زنند که مراکز قدرت تحت تصرفشان باشد و رژیمی بر روی کار بیاورند و به‌واسطه آن بر منابع ثروت تسلط پیدا کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر گفت: نظم نوین آینده جهان نظمی اقتصاد بنیان توسط همین سران استکبار برای چپاول ثروت‌ها به واسط ایجاد مراکز قدرت و سلطه بر قدرت کشورها است و با جنگ رسانه‌ای تمام اذهان جامعه را مدیریت می‌کنند تا هیچ‌کس قدرت مقاومت نداشته باشد.

امام صادق (ع) اسلام و فرهنگ کرامت بشریت را احیا کرد

آیت‌الله صفایی بوشهری گفت: اگر مسلمانان دارای بصیرت، توجه به حوزه دانش و فناوری و تولید محصولات دانش‌بنیان و از طرف دیگر ایمان، تقوا و اخلاق را رعایت کنند، مهندسی نظم نوین جهانی را خلق خواهند کرد.

دکتر حسن ملکی زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز ضمن خوشامدگویی و تقدیر از نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر اظهار داشت: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر نگاه دلسوزانه و حمایت‌های عالمانه به حوزه بهداشت و درمان استان بوشهر دارند.

امام صادق (ع) اسلام و فرهنگ کرامت بشریت را احیا کرد

مراسم سخنرانی و مداحی به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) و هفته جمعیت با حضور آیت الله صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر بوشهر، رئیس و اعضای هیأت رئیسه و جمعی از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر در سالن اجتماعات شهید مفتح معاونت بهداشتی این دانشگاه برگزار شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1213886

مهمترین اخبار ایران و جهان: