نیوز سیتی!
18 خرداد 1402 - 07:58

تحصیل بیش از ۷۰ هزار دانش‌آموز کرمانی در هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: بیش از ۷۰ هزار هنرجو در هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش استان کرمان تحصیل می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رضا رضایی با بیان اینکه زندگی در دنیای تکنولوژی و دیجیتال و تکامل هر روزه آن، یادگیری برنامه‌نویسی و کسب توانایی در این حوزه را بسیار مهم‌تر از هر زمان دیگری را ضروری کرده است، افزود: مهارت آموزی کلید موفقیت‌های فردای دانش‌آموزان امروز است که باید در کنار تحصیل علم در مدارس به آن توجه شود.

 رضایی بر برگزاری دوره‌های کاربردی ویژه هنرجویان هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش در راستای تربیت نیروی انسانی ماهر و توانمند تاکید کرد.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به تحصیل بیش از ۷۰ هزار هنرجو در هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش استان کرمان گفت: هدایت دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم به سمت رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش در استان به بیش ۴۳ درصد رسیده است.

وی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۲« مهار تورم، رشد تولید» گفت: در راستای تحقق اهداف شعار سال و بیانات مقام معظم رهبری در جمع معلمان در روز معلم ۱۴۰۲ توجه به هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش و تقویت این مدارس در راس برنامه‌های آموزش و پرورش استان قرار دارد.

 وی افزود: در راستای تحقق این مهم در سال ۱۴۰۱ تجهیزات هنرستان‌های فنی‌و‌حرفه‌ای و کاردانش استان با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان خریداری و توزیع شده است.

پایان پیام/۳۷۶۳/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1269786

مهمترین اخبار ایران و جهان: