نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 21:16

انتقال دانایی و تربیت نسل جدید کلید توسعه در هر جامعه‌ای است

بوشهر- سرپرست فرمانداری دیلم گفت:امروزه انتقال دانایی و تربیت نسل جدید کلید توسعه در هر جامعه‌ای است و نظام تعلیم و تربیت به عنوان رکن اصلی در این فرآیند از جایگاه ارزشمندی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار مهر محمد اسدی عصر شنبه در همایش تجلیل از معلمان نمونه در شهرستان دیلم با تجلیل از مقام علمی استاد شهید مطهری اظهار داشت: آموزش و پرورش و خانواده دو کانون مهم در زندگی هستند و قطعاً کشوری موفق است که به این دو مهم توجه ویژه‌ای داشته باشد.

سرپرست فرمانداری دیلم افزود: در مدارس باید آموزش و پرورش به صورت یکسان و در کنار هم رشد حرکت کنند، اگر پرورش و مسائل تربیتی جدی گرفته نشود، افرادی تربیت می‌شوند که به مسائل تربیتی و علوم انسانی و دینی بی‌اهمیت خواهند بود.

وی گفت: معلمان نقش سازنده‌ای در عرصه‌های علمی و فرهنگی کشور ایفا می‌کنند، مطمئناً امروز انتقال دانایی و تربیت نسل جدید کلید توسعه در هر جامعه‌ای است و نظام تعلیم و تربیت به عنوان رکن اصلی در این فرآیند از جایگاه ارزشمندی برخوردار است.

 انتقال دانایی و تربیت نسل جدید کلید توسعه در هر جامعه‌ای است

اسدی تاکید کرد: به‌طور معمول تعلیم و تربیت یک نسل، در خانه آغاز می‌شود اما به طور تخصصی تعلیم و تربیت بر عهده آموزگاران است، این وظیفه همانند وظیفه انبیا است که انبیا وظیفه هدایت افراد جامعه را بر اساس آموزه‌های والای اسلامی برعهده دارند.

وی در ادامه این مراسم به اهمیت جایگاه معلم در جامعه و رشد افکار و اندیشه افراد و توسعه جامعه اشاره کرد و افزود: تأثیرگذاری و الگو بودن معلمان مقدم است زیرا موفقیت و پیروزی دانش آموزان در عرصه‌های مختلف علمی مرهون زحمات و تلاش این قشر فرهیخته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1192686

مهمترین اخبار ایران و جهان: