نیوز سیتی!
11 بهمن 1401 - 19:52

ساخت ۷۵ کتابخانه عمومی در خراسان‌شمالی بعد از انقلاب/ اجرای ۵۰ عنوان برنامه در دهه فجر

سرپرست معاونت امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان‌شمالی گفت: قدیمی‌ترین کتابخانه بجنورد، دهخدا مربوط به سال ۵۹ است در حالی که پیش از انقلاب هیچ کتابخانه عمومی در استان وجود نداشته و اکنون تعداد آنها به ۷۵ مورد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ظهر امروز حجت‌الاسلام عباس سرشته، سرپرست معاونت امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان‌شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران اولین و تاثیرگذارترین انقلاب فرهنگی در دنیا است، زیرا انقلاب های دیگری که در سراسر جهان رخ داده اند، بعد از مدتی کم اثر شده اند اما انقلاب ایران پایدار و رو به گسترش است. 

وی با اشاره به اینکه در این عمر چهل و چهار ساله انقلاب اسلامی از اصول و مبانی کوتاه نیامده ایم، گفت: انقلاب اسلامی ایران، انسجام بخش ترین انقلاب، مبتنی بر تفکرات الهی و انقلابی ترین انقلاب جهان است که از هیچ کدام مواضع انقلاب کوتاه نیامده ایم و در صدور انقلاب پایبند هستیم. 

سرپرست معاونت امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان‌شمالی افزود: انقلاب اسلامی ایران مردم را زیر یک چتر جمع کرده و این انسجام هنوز نیز وجود دارد، همچنین خیلی از کشورهای دنیا چشم امیدشان به انقلاب اسلامی ایران است. 

این مقام مسئول تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران در موضوعات مختلف موفق شده تفکر سیاسی، معرفتی، بیداری انقلاب اسلامی و واژه‌های ایثار و شهادت را احیا کند. 
 
ساخت ۷۵ کتابخانه عمومی در خراسان شمالی ثمره انقلاب است 

سرپرست معاونت امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان‌شمالی با بیان اینکه خیلی از آموزه‌های اسلامی همچون آموزه‌های علمی، آموزشی، صنعت و اقتصاد بعد از انقلاب احیا شد، افزود: گفتنی است که تورم و مشکلات اقتصادی وجود دارد، اما زیرساخت های اقتصادی و پیشرفت های زیادی ایجاد شده است. 

حجت الاسلام سرشته با تاکید بر اینکه در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری رشد زیادی ایجاد شده است، گفت: قدیمی‌ترین کتابخانه بجنورد، دهخدا مربوط به سال ۵۹ است در حالی که پیش از انقلاب هیچ کتابخانه عمومی در استان وجود نداشته و اکنون تعداد آنها به ۷۵ مورد رسیده است. 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در خارج از کشور شناخته شده تر از داخل کشور است، گفت: نکته قابل توجه این است که در خارج از کشور دستاوردهای انقلاب به خوبی دیده می شود. 

حجت الاسلام سرشته گفت: در جشن چهل و چهار سالگی انقلاب اسلامی ایران، باید تمام دستگاه‌ها دست به دست هم دهند تا جشن باشکوهی از دستاوردها و تبیین آنها به نمایش بگذارند. 

این مقام مسئول همچنین اظهار داشت: علاوه بر این رسانه‌ها موظف هستند در این ایام، دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران را به خوبی بیان کنند تا گامی در راستای جهاد تبیین برداشته باشند.

پیش‌بینی اجرای ۵۰ عنوان برنامه فرهنگی و هنری در دهه فجر 

سرپرست معاونت امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی افزود: شب شعر و خاطره انقلاب، جشن میلاد امام علی به صورت ویژه، برگزاری پویش تولید کلیپ، پلاکارد و مترسک برای نوجوانان و جوانان، تجلیل از پدران شهدا به عنوان پدران انقلاب، نمایشگاه تولیدات بانوان هنرمند، تجلیل از بانوان فعال و هنرمند، اهدا کتاب، مسابقه کتاب خوانی، نمایشگاه پوستر بخشی از برنامه های پیش بینی شده برای این ایام هستند. 

حجت الاسلام سرشته خاطرنشان کرد: مجموعه برنامه هایی که برای این ایام در استان تدارک دیده شده، ۵۰ عنوان برنامه فرهنگی و هنری است که در تمام شهرستان ها اجرایی می شود. 

پایان پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1011042

مهمترین اخبار ایران و جهان: