نیوز سیتی!
03 بهمن 1401 - 20:31

دفن اصولی پسماندها باید دغدغه‌ها اصلی دستگاه‌های اجرایی شود

اردبیل- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت:مدیریت نامناسب پسماندها باعث آسیب دیدن منابع طبیعی می‌شود که باید اقدامات لازم برای مدیریت مناسب دفن غیراصولی پسماندها انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید کمال الدین میرجعفریان بعدازظهر دوشنبه در سومین جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان اردبیل اظهار کرد: دفن غیراصولی و مدیریت نامناسب پسماندها باعث آسیب دیدن منابع طبیعی و بافت‌های گیاهی می‌شود که باید اقدامات لازم برای مدیریت مناسب دفن غیراصولی پسماندها انجام شود.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت مدیریت و دفن اصولی پسماند در شهرستان‌های مختلف گفت: لازم است اعتبارات ویژه از طرف شهرداران برای مدیریت بهتر پسماند استان در سال ۱۴۰۲ اختصاص دهند و همچنین باید برای اجرای برنامه‌های بازیافت و تفکیک پسماند در مبدا و همچنین اجرای ساز و کارهای مناسب جهت مدیریت نخاله‌های ساختمانی که امروزه موجب نابسامانی در موضوع زیباشناختی شهرهای گردشگری شده است، توجه ویژه ای داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل به عنوان یکی از قطب‌های مهم گردشگری در سطح کشور مطرح است، خاطر نشان کرد: لازمه تداوم این امر توجه به مدیریت پسماند بعنوان یکی از شاخصه‌های مهم توسعه گردشگری است.

میرجعفریان ادامه داد: حفاظت از محیط زیست امری ضروری و حیاتی بوده که لازم است رسانه‌ها و صدا و سیما به موضوع فرهنگسازی و آگاهی بخشی عمومی در حوزه محیط زیست و مدیریت پسماند توجه ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت پسماندهای ویژه بخش کشاورزی از جمله ظروف سموم و کودهای شیمیایی، بر کاهش استفاده از سموم و کودهای شیمیایی و ترویج کشاورزی پایدار و ارگانیک با استفاده از توان و ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 993686

مهمترین اخبار ایران و جهان: