نیوز سیتی!
25 مهر 1402 - 14:52

صادرات 700 میلیون دلاری کالا غیرنفتی آذربایجان‌شرقی به 92 کشورجهان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: در نیمه ابتدایی سال‌جاری بالغ بر ۷۰۰ میلیون دلار کالا به 92 کشور صادرشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدجعفر عظمایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس آمار صادرات غیرنفتی استان شاهد روند افزایشی در بخش کشاورزی، مواد معدنی و صنایع معدنی و صنعت در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل شده است.

وی افزود: در ۶ ماه نخست سال صادرات محصولات کشاورزی ۱۲.۲ درصد، مواد معدنی و صنایع معدنی ۷ درصد و محصولات صنعتی ۴.۷ درصد نسبت به نیم سال اول ۱۴۰۱ رشد داشته.اند.

عظمایی ادامه داد: در نیمه ابتدایی سال‌جاری بالغ بر هفتصد میلیون دلار کالا به ۹۲ کشور صادرشده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد: با توجه به اینکه آذربایجان‌شرقی یک استان صادرات‌گرا است و جایگاه ویژه‌ای در بخش صادرات کشور دارد، بنابراین با ارائه راهکارهای مناسب باید موانع فعالیت صادرکنندگان رفع شود.

عظمایی تصریح کرد: کاهش هزینه جابه‌جایی کالا با ترمیم سخت‌افزاری مجموعه حمل نقل کشور، توسعه شرکت‌های بزرگ حمل و نقل بین‌المللی، برقراری پروازهای مستقیم از استان به کشورهای هدف صادراتی و تامین منابع مالی از جمله اقداماتی است که می تواند به توسعه صادرات غیرنفتی استان منجر شود.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1541042

مهمترین اخبار ایران و جهان: