نیوز سیتی!
30 آذر 1402 - 09:09

خدمت‌رسانی کاروان «نوکری فاطمی» در خراسان‌جنوبی+ تصویر

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی گفت: ۵۰ روحانی کاروان نوکری فاطمی با استقرار در ۲۰ روستای بخش قهستان دهه فاطمیه باشکوهی را در این منطقه رقم زدند.

خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ دهه فاطمیه به پایان نزدیک می‌شود و مفتخریم که هر ساله ایام عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س) با شکوه و عظمت خاصی و بنابرفرمایش مقام معظم رهبری که فرموند: «فاطمیه را باید عاشورایی برگزار کرد» به لطف خدا و ارادت مردم خراسان جنوبی محقق شده و فاطمیه ای عاشورایی برگزار می‌کنند.

برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) در  خراسان جنوبی حتی در دورترین نقاط روستایی و مرزی گواه با شکوه برگزار شدن ایام فاطمیه است.

و در این میان هستند افرادی از جنس اخلاص و ارادت به اهل‌بیت (ع) که زمینه ساز برگزاری مراسم عزای حضرت فاطمه زهرا (س) در مناطقی که مداح و سخنران نداشته و شاید جمعیت زیادی برای برگزاری مراسم نداشته باشد، شده و بانی برگزاری مراسم حضرت مادر می‌شوند‌ و با اقدامات انجام شده خود عبارت «فاطمه فاطمه است» را به معنای واقعی تعبیر می‌کنند.

این مقدمه اقدامات شاخص و بسیار ارزشمند کاروان نوکری فاطمی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی است که طی دهه فاطمیه در استان ارائه خدمت کردند.

مهدی هنری، جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان‌جنوبی امروز در جمع خبرنگاران در مورد اقدامات کاروان نوکری قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان، اظهار کرد: به توفیق الهی و عنایات اهل بیت بویژه حضرت زهرا (س) مانند سال‌های قبل، کاروان نوکری فاطمی امسال نیز فعالیت خود را با همت و مشارکت ۵۰ نفر از طلاب و روحانیون بومی و غیر بومی در منطقه قهستان آغاز کرد.

وی افزود: کاروان نوکری فاطمی در حدود ۲۰ روستای منطقه قهستان اقدام به برپایی مراسم عزاداری طی ایام شهادت حضرت زهرا (س) کرده است.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه خراسان جنوبی بیان کرد: محور و عرصه های خدمت کاروان نوکری فاطمی در این ایام شامل حضور در مدارس و برنامه‌های تربیتی و آموزشی در مدارس مقاطع ابتدایی و متوسطه می‌شود‌.

هنری عنوان کرد: همچنین کاروان نوکری فاطمی در زمینه فعالیت‌های عمرانی و خدمت رسانی جهادی عمومی به محرومین‌،برگزاری روضه و سخنرانی هر شب تا شام شهادت، برپایی هیئت سیار در روستاهای با جمعیت کم که امکان استقرار روحانی و مبلغ نیست را داشته است.

وی اظهار کرد: کار تربیتی با کودکان در حاشیه سخنرانی روحانی و مبلغ جهت نظم جلسه و سایر برنامه‌های فرهنگی از دیگر اقدامات کاروان نوکری فاطمی بود. 

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: کاروان نوکری قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان چند سالی می‌شود در دهه‌ اول محرم و ایام فاطمیه زمینه ساز مراسم عزاداری در مناطق مرزی و روستایی خراسان جنوبی است.

هنری این اقدامات را جریان ساز برشمرد و گفت: تمامی مراسمات عزاداری با همکاری و هماهنگی امام روستا، اهالی و روحانیون مبلغ انجام می‌شود.

 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1611342

مهمترین اخبار ایران و جهان: