نیوز سیتی!
23 آبان 1402 - 11:03

ایجاد 50 درصد تعهد اشتغال دولت توسط فعالیت‌های کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان گفت: امروز فعالیت‌های کمیته امداد به شرایطی رسیده که 50 درصد تعهد اشتغال دولت توسط کمیته امداد محقق می‌شود و رویکرد کمیته امداد به سمت توانمندسازی افراد تحت پوشش و حتی توانمندسازی و ایجاد اشتغال عموم افراد مستعد و متقاضی اشتغال پیش رفته است.

عیسی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: جشن خودکفایی ۲ هزار و ۶۵۳ خانوار از افراد تحت پوشش کمیته امداد گلستان فردا ساعت ۸ و ۳۰ صبح در ساختمان دانشگاه جامعه المصطفی العالمیه گلستان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: ایجاد درآمد ثابت با ایجاد اشتغال پایدار، تامین مسکن و تحصیل افراد تحت پوشش از مهمترین سیاست‌های کمیته امداد است که خوشبختانه با اقدامات انجام شده در استان گلستان در دولت سیزدهم ۲۰ هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان خاطرنشان کرد: تمامی افرادی که به خودکفایی می‌رسند همچنان از حمایت‌ها و پیگیری‌های کمیته امداد برخوردار هستند و برای اینکه فردی جزء افراد خودکفا محسوب شود، دو سال در نظارت و پیگیری و حمایت شغلی کمیته امداد قرار می‌گیرد و پس از دو سال در صورت تائید کارشناسان برای ایجاد یک شغل پایدار به عنوان فرد خودکفا محسوب می‌شود.

بابایی بیان کرد: در جشن خودکفایی فردا ۴۵ دستگاه تراکتور به این عزیزان اهداء خواهد شد و از کارآفرینان و یاوران اشتغال در استان نیز تقدیر خواهد شد.

وی اضافه کرد: نکته مهم این است در کنار اشتغالزایی برای افراد تحت پوشش، کمیته امداد به مسیری رفته که هر فردی که بین دهک یک تا پنج باشد، در سن اشتغال باشد و قصد ایجاد کارگاه تولیدی داشته باشد می‌تواند از تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی قرض الحسنه کمیته امداد استفاده کند.

پایان پیام/۸۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1571286

مهمترین اخبار ایران و جهان: