نیوز سیتی!
19 آذر 1402 - 20:37

عضویت ۱۰هزار دانش آموز در کانون‌های هلال احمر آذربایجان‌غربی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر تعداد ۱۰هزار نفر با عضویت در کانون‌های دانش آموزی هلال احمر استان، در برنامه‌های بشر دوستانه مشارکت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حمید محبوبی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی در نشست مشترک آموزش و پرورش و هلال‌احمر آذربایجان غربی اظهار داشت: در حال حاضر تعداد ۱۰ هزار نفر با عضویت در کانون‌های دانش‌آموزی هلال‌احمر، در فعالیت‌ها و برنامه ‌های بشر دوستانه مشارکت می‌کنند.

وی افزود: ترویج فرهنگ نوع‌دوستی، آموزش‌های امدادی و برنامه‌های فرهنگی، از جمله فعالیت ‌های مهم کانون‌های دانش‌‌آموزی هلال‌احمر است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی بیان کرد: برپایی مراسم گلبانگ و زنگ انقلاب در مدارس٬ برپایی ایستگاه‌های سلامت و عضوگیری و همچنین آموزش چادرزنی از دیگر اقدامات کانون‌های دانش‌آموزی هلال‌احمر در مدارس این استان در سال تحصیلی جدید بوده است.

محبوبی تصریح کرد: شاخص‌ترین فعالیت کانون‌های دانش‌آموزی٬ اجرای طرح ملی دادرس (دانش‌آموز آماده در روزهای سخت) در پایه‌های هشتم است که این طرح با هدف اصلی سازماندهی و آموزش تیم‌های امدادی دانش‌آموزی برای مقابله با حوادث و سوانح در مدارس خواهد بود.

وی با بیان اینکه این تیم‌ها به صورت گروه‌های ١۴ نفره در مدارس تشکیل می‌شوند، گفت: در این طرح ملی، دانش‌آموزان پایه هشتم با آموزش‌های خاص امدادی سرفصل‌تدوین شده را به تئوری و عملی فرا می‌گیرند.

حمید محبوبی ادامه داد: این آموزش‌ها شامل امداد و کمک‌های اولیه از جمله احیای قلبی ریوی، آتل بندی و بانداژ، حمل مصدم و چادرزنی، اطفای حریق، پناهگیری و خروج اضطراری بوده که با هدف کسب آمادگی جهت مقابله با آسیب‌های ناشی از حوادث سوانح ویژه دانش آموزان در ۳۵۰ مدرسه استان ارائه می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی بیان کرد: در سال ۱۴۰۱، تعداد ۱۰ هزار و ۲۰ نفر از اعضای تیم‌های دادرس شامل ۴۹۸۰ نفر دختر و ۵۰۴۰ نفر پسر، آموزش دیدند و در سال جاری تعداد ۱۱ هزار و ۱۰۰ نفر دانش‌آموز در پایه‌های هشتم مدارس در حال گذراندن آموزش‌های لازم هستند.

وی در پایان افزود: امیدواریم اجرای این قبیل برنامه‌ها که با هدف توانمند سازی کودکان و نوجوانان در سطح پایه انجام می‌گیرد، بتوانیم زمینه را برای ارتقای آمادگی هرچه بیشتر قشر دانش‌آموز به عنوان آینده سازان فردای جامعه فراهم سازیم.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1600542

مهمترین اخبار ایران و جهان: