نیوز سیتی!
14 آبان 1402 - 17:53

خواسته دانش آموزان استان فارس در ثبت دهه شهدای دانش آموزدر تقویم ایران تحقق یابد

وزیر آموزش و پرورش گفت: شیراز نشان داد که می تواند برای کل دنیا پیام داشته باشد این محصول انقلاب است انقلابی که پیام آن عزت و سربلندی است، باید خدا را شکر کنیم که انقلاب اسلامی باعث شکوفایی است وشهید فهمیده ها در ۸ آبان هرسال شکوفا می شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رضا مراد صحرایی در اجتماع پرشور ۱۲هزار نفری دانش آموزان شیراز در یادواره شهدای دانش آموز که پیش کنگره یادواره سرداران، امیران و ۱۵ هزار شهید استان فارس در حرم شاه چراغ علیه السلام بود اظهار کرد: دولت اسلامی در تراز مورد انتظار حضرت صاحب الزمان به دست شما جوانان تشکیل خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: جمهوری اسلامی نسلی را پرورش داده است که نه تنها ظالم نیست بلکه مظلوم هم نیست و یار مظلومان و آزادی خواهان در سراسر جهان است.

صحرایی تصریح کرد: جهان بداند خون حاج قاسم در رگ های دانش آموزان به جوش آمده است و امروز ما در ایران ۱۶ و نیم میلیون دانش آموز داریم که هرکدام قاسم سلیمانی هستند.

وی ادامه داد: اگر داعش دانش آموزان ما را در سال گذشته حرم شاهچراغ علیه السلام، ترور کرد، امروز شاهد حضور خیل عظیم دانش آموزان در این مکان مقدس هستیم که به ما می گویند پای ارزش های انقلابمان تا آخر ایستاده ایم.

 وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: پیام دانش آموزان بصیر، مقاوم، با نشاط و ...، شیرازی به آمریکا که توهم او را گرفته بود فکر می کرد اتفاقات سال قبل باعث سست شدن حرکت این کشور می شود این است که جمهوری اسلامی با تمام قدرت مسیر خود را ادامه می دهد.

وی اضافه کرد: پیام ما به بایدن که سال قبل گفته بود می خواهیم ایران را آزاد کنیم این است که بیا و ببین ایران آزاد است و می خواهد جهان را از شر شیطان بزرگ آمریکا، آزاد کند.

عضو کابینه دولت مردمی سیزدهم اذعان کرد: این نظام اسلامی است که به دانش آموزان می آموزد که ظالم نباشد و یار مظلومان باشند ما نسلی را تربیت می کنیم که شیطان ستیز باشد خواه این شیطان آمریکا و یا ایادی او باشد.

وی ادامه داد: امروز پیام این دانش آموزان به آمریکا این است که دانش آموزان ما هر کدامشان یک شهید سلیمانی هستند و خوب می دانند انقلاب اسلامی را چگونه به ثمر برسانند و در نهایت به دست امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف برسانند.

صحرایی اذعان کرد: این اجتماع بزرگ فرزندان روح الله و فرزندان سید علی هستند پیام انقلاب با روح و جان ایرانیان عجین شده است.

وی اضافه کرد: پیام امروز ما همان پیام اهل بیت علیهم السلام است امروز ما برای درنوردیدن قله های پیشرفت و صدور پیام انقلاب به دنیا آماده ایم.

وزیر آموزش و پرورش، خطاب به دانش آموزان شیرازی گفت: دست مریزاد که روح شهدا را شاد کردید به اهتزاز در آوردن پرچم کاری است که شهدا انجام می دادند و امروز شما این کار انجام می دهید.

وی اضافه کرد: شیراز نشان داد که می تواند برای کل دنیا پیام داشته باشد این محصول انقلاب است انقلابی که پیام آن عزت و سربلندی است، باید خدا را شکر کنیم که انقلاب اسلامی باعث شکوفایی است وشهید فهمیده ها در ۸ آبان هرسال شکوفا می شوند.

عضو کابینه دولت انقلابی سیزدهم تصریح کرد: پیام شما دانش آموزان یک حرف ساده است که؛ ما به قله نزدیک شده ایم اگر چه ممکن است گاهی احساس خستگی کنیم اما قلب ما پر از امید است و با قدرت حرکت می کنیم.

وی ادامه داد: امروز استکبار جهانی توطئه ای در فضای مجازی راه انداخته است به نام شهروند جهانی، اما دانش آموزان ما جهانی می اندیشند و شعار زنده باد ایران و زنده باد اسلام سر می دهند.

صحرایی اضافه کرد: از این مکان مقدس و از این اجتماع باشکوه به غزه پیام می دهیم شما بر دشمن تان پیروز خواهید شد و ما از شما حمایت می کنیم.

وی با تقدیر از تمامی دست اندرکاران این اجتماع بزرگ، اظهار کرد: این اجتماع نمود قدرت اسلام و ایران است امید است که خواسته دانش آموزان فارس مبنی بر درج وثبت دهه شهدای دانش آموز از ۴ الی ۱۳ آبان در تقویم ایران تحقق یابد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: شهدایی که الگو شدند امروز در دانش آموزان ما تکثیر شده است قطعا این روز به یادماندنی و این دهه شهدای دانش آموز در تقویم ماندگار خواهد شد.

پایان پیام/خ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1562342

مهمترین اخبار ایران و جهان: