نیوز سیتی!
04 آذر 1402 - 13:39

ساعت کاری در پایانه مرزی دوغارون افزایش یافت

مدیر پایانه مرزی دوغارون گفت: ساعت کاری و فعالیت تجاری در این معبر زمینی تا پاسی از شب افزایش یافت.

اسماعیل پورعابد در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در تایباد اظهار کرد: ساعت کاری و فعالیت در گمرک، منطقه ویژه اقتصادی و پایانه مرزی دوغارون تایباد افزایش یافت و تشریفات گمرکی برای تردد کامیون ها از ساعت ۷ صبح تا ۱۱ شب به وقت تهران و تا ۱۲ شب به وقت کابل ادامه داد.

وی افزود: ساعت کاری گذشته در مرز دوغارون از ساعت ۷ صبح تا ۶ بعدازظهر به وقت تهران و ۷ بعدازظهر به وقت کابل بوده که این افزایش ساعت فعالیت ها، با هدف افزایش و تسهیل تردد کامیون ها میان ایران و افغانستان صورت گرفته است.

مدیر پایانه مرزی دوغارون ادامه داد: این تصمیم در سفر هیئت اقتصادی افغانستان به سرپرستی عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی نخست وزیر حکومت فعلی این کشور، به ایران و دیدار با مقامات کشورمان اخذ شده که از حدود ۱۱ روز قبل اجرایی شده است.

پورعابد بیان کرد: طرف افغانستانی هم ساعت کاری خود را در گمرک اسلام قلعه افزایش داده است که این افزایش ۵ ساعته فقط مخصوص بخش تجاری است و مسافران می توانند در بازه ساعت کاری قبل، رفت‌وآمد کنند.

وی تصریح کرد: از زمانی که ساعت کاری در مرز دوغارون افزایش یافته، ورود و خروج کامیون ها از روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ دستگاه به روزانه از ۹۰۰ تا هزار دستگاه کامیون میان دو کشور ایران و افغانستان رسیده است.

مدیر پایانه مرزی دوغارون خاطرنشان کرد: برای انجام تشریفات گمرکی، درحال حاضر نیروهای فعلی نهادهای اجرایی مشغول بکار هستند و به زودی نیروی انسانی در این حوزه هم تامین خواهد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1583886

مهمترین اخبار ایران و جهان: