نیوز سیتی!
16 آبان 1402 - 14:33

شهرک صنعتی مشترک بین ایران و کردستان ایجاد می‌شود عراق

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: شهرک صنعتی مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی نوری ظهر امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید کردستان ویژه شهرستان بانه اظهار کرد: شهرک صنعتی مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق ایجاد می‌شود و در همین راستا کمیته مشترکی تشکیل شده است.

وی افزود: اجرای شهرک صنعتی مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق فرصت مطلوبی برای توسعه مبادلات مرزی است و زمینه را برای رونق فعالیت واردکنندگان و صادرکنندگان در کشور فراهم می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: با ایجاد این شهرک صنعتی مشکل تامین ارز واحدهای تولیدی حل می‌شود.

به گفته نوری، واحدهای که در این شهرک ایجاد می‌شود، بیشتر دانش فنی را به تولید کنندگان اقلیم کردستان عراق انتقال می دهند و از اقلیم کردستان هم در مقابل مواد اولیه و خام وارد کشور خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان اذعان کرد: ظرفیت خوبی در بانه برای تولید لوازم خانگی و تولید لامپ‌های کم مصرف ایجاد شده و امکان توسعه این واحدهای تولیدی فراهم است.

به گفته وی، باید با تلاش هرچه بیشتر بخش دولتی و خصوصی بانه به قطب تولید لوازم خانگی و لامپ در کشور تبدیل شود باید صادرات را افزایش و ارز مورد نیاز را از صادرات تامین کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با بیان اینکه در بیشتر مشکلات واحدهای تولیدی این شهرستان، تسهیلات، زمین و خرید است، عنوان کرد: باید مشکلات این واحدها در کمترین زمان ممکن حل شود.

نوری عنوان کرد: برای جبران کمبود زمین شهرک صنعتی زمینی در جوار این شهرک توسط فرمانداری شناسایی و معرفی شده است پیگیری‌های لازم برای احاق این زمین به شهرک صنعتی در آینده نزدیک فراهم می‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان اذعان کرد: توسعه گردشگری سلامت محور در شهرهای مرزی استان با توجه به ظرفیت‌های موجود درآن ضروری است و باید در اجرای قوانین در این حزوه تدابیر لازم اندیشیده شود.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1564542

مهمترین اخبار ایران و جهان: