نیوز سیتی!
19 مهر 1402 - 08:52

فعال‌ترین مرز ترانزیتی کرمانشاه کجاست؟

ناظر گمرکات استان کرمانشاه، از رشد ۱۲۶ درصدی وزن و افزایش ۶۷ درصدی ارزش کالاهای ترانزیتی از مبدا گمرکات استان کرمانشاه در نیمه نخست سال‌جاری خبر داد.

علی‌اصغر عباس‌زاده، ناظر گمرکات استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: وزن کالاهای ترانزیتی از مبدا گمرکات این  استان در نیمه نخست سال جاری یک‌میلیون ۴۶۲ هزار و ۴۴۷ تن به ارزش ۵۲۷ میلیون و ۳۸۵ هزار و ۶۶۸ دلار بوده است.

وی افزود: این میزان کالا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث وزن ۱۲۶ درصد افزایش و از لحاظ ارزش ۶۷ درصد رشد داشته است.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: گمرک پرویزخان با ۵۰۲ میلیون و ۷۱۵ هزارو ۱۶۷ دلار به وزن یک میلیون و ۴۲۰ هزارو ۹۱ تن‌، از مجموع کالای ترانزیتی مبدا گمرکات استان کرمانشاه، سهم ۹۵ درصدی ارزش و سهم ۹۷ درصدی وزن را از آن خود کرد.

وی افزود: این میزان کالای ترانزیتی از مبدا گمرک پرویزخان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از حیث وزن ۱۲۰ درصد رشد و از لحاظ ارزش ۶۱ درصد افزایش داشته است.

عباس‌زاده سهم گمرک خسروی از مجموع کالای ترانزیتی مبدا گمرکات استان را از لحاظ ارزش ۵ درصد و از حیث وزن ۳ درصد عنوان کرد و مقدار آن را ۲۴ میلیون و ۶۷۰ هزارو ۵۰۱ دلار به وزن ۴۲ هزارو ۳۵۶ تن بیان کرد.

وی، عمده کالاهای ترانزیتی خارجی از مبدا گمرکات استان کرمانشاه را مازوت، نفتا، روغن صنعتی بیتومین و عمده کالای ترانزیت داخلی از مبدا این گمرکات را ضایعات کارتن عنوان کرد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1534586

مهمترین اخبار ایران و جهان: