نیوز سیتی!
12 اردیبهشت 1402 - 10:02

اجرای بیش از 4 میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی در ایلام

مدیرکل فنی و حرفه‌ ای ایلام گفت: سال گذشته در مراکز دولتی و خصوصی این استان به 4 میلیون و 763 هزار و 532 نفر ساعت آموزش های مهارتی ارائه شد.

مجید ولی زاده مدیرکل فنی و حرفه‌ای ایلام صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: یکی از اهداف آموزشی کارآفرینی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، بهبود توانایی‌های فردی و تخصصی مهارت‌آموزان است؛ آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند از طریق دانش افزایی، باعث افزایش فرصت‌های بازار شده و سطح تقاضای کارآفرینی را ارتقا بخشد.

وی افزود: آموزش‌های ارائه شده در این سازمان تقریبا به صورت رایگان انجام می‌پذیرد و تنها مبلغ ناچیزی از افراد شرکت کننده دریافت می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای ایلام با اشاره به اینکه فنی و حرفه ای استان در قالب ۱۹ رشته شغلی آموزش می دهد، بیان کرد: از این تعداد آموزش ارائه شده سه میلیون و ۳۶۲ هزار و ۹۷۷ نفر ساعت با تعداد ۱۵ هزار و ۲۲۴ نفر در بخش دولتی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند. 

وی ادامه داد: سال گذشته 4 میلیون و 763 هزار و 532 نفر ساعت آموزش های مهارتی رشته های مختلف در مراکز دولتی و خصوصی این استان ارائه شده است. 

ولیزاده در ادامه گفت: ۲۲۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۲٠ آموزشگاه در سطح شهر ایلام قرار دارد که در ۲۸۸ حرفه چهار شاخه صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ هنر آماده ارائه خدمات به متقاضیان است.

وی در ادامه اظهار داشت: در بخش آموزشگاه‌های خصوصی در استان یک میلیون و ۳۱۰ هزار و ۵۵۵ نفر ساعت به تعداد چهار هزار و ۸۲۵ نفر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارائه شد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای ایلام در پایان بیان کرد: تعهدات بخش خصوصی و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان ایلام برای ارائه آموزش‌های مهارتی به مهارت جویان در سال جاری چهار میلیون و ۲۲۸ و ۹۳۰ هزار نفر ساعت است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1182586

مهمترین اخبار ایران و جهان: